חדשות בעולם

מפתיע: איזו עיר באוקראינה מנסה לשמור על היסטוריה יהודית, ומדוע?

יוזמה ברוכה וראשונה מסוגה בעיר לבוב שבאוקראינה: מי מנסה לשמר את ההיסטוריה היהודית, ומדוע?

אא

יוזמה ברוכה מצד רשויות העיר לבוב שבאוקראינה: כחלק מתוכנית שימור ההיסטוריה היהודית שנרקמת בימים אלו, חילקו הרשויות 75 מפתחות זכוכית מיוחדים שהם בעצם שכפול של מפתח רגיל ממתכת, שהיה המפתח של אחד מבתי הכנסת בעיר. 

לפני מלחמת העולם השנייה הייתה העיר לבוב ביתם של עשרות אלפי יהודים, ונחשבה לעמוד תווך מרכזי של יהדות מזרח אירופה. כעת, לרגל מלאת 75 שנה להשמדת הקהילה המעטירה של העיר על ידי הנאצים ימ"ש, חילקה הרשות המוניציפלית את 75 מפתחות הזכוכית, ל-75 פעילים יהודים וגויים כאחד, שפועלים ביתר שאת לשימור ההיסטוריה היהודית בעיר. 

זו הפעם הראשונה שבה אירוע לשימור היסטוריה יהודית - נעשה בהיקף כזה, ובמסגרתו נערכו טקסים ואפילו תפילות על חורבות בתי הכנסת בעיר - כדי להעניק תחושת חיים לזיכרונות מן העבר, ו'להחיות' את הקהילה היהודית שחיה בעיר לפני המלחמה. "היום כשאנחנו עומדים כאן, אנחנו לא יכולים לדמיין לרגע את הכאב וההשפלה שחוו אלפי יהודי לבוב במאה הקודמת", אמר ראש העיר אנדריי סאדויי. 

לדברי אחת הפעילות, יותר ויותר תושבים בלבוב וסביבתה, מבקשים לזכור ולהוקיר את הקהילה היהודית שכבר איננה עוד, וכדי לענות על הצורך הזה שלהם - כיום מוצעים באוניברסיטאות המקומיות קורסים להיסטוריה יהודית. 

תגיות:היסטוריהאוקראינהיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה