כתבות מגזין

"השבת היא זכות שניתנה לך": בעל מותג השוקולד הישראלי - מפתיע

'מקס ברנר' היה מותג שוקולד יוקרתי שהעומד בראשו היה השוקולייטר עודד ברנר - אך בדיוק בתקופה שהייתה אמורה להיות שיא הפריחה שלו בקריירה, ברנר איבד את הכל. כיצד החל לגלות בתקופה זו את הרמב"ם, לשמור שבת ולהבין שכל מה שהיה איתו, התרחש לטובתו?

אא

לפני כשמונה שנים, כל מי ששמע את השם 'מקס ברנר', אוזניו הזדקפו ביראת כבוד. מקס ברנר היה מותג יוקרתי של שוקולד, שהעומד בראשו היה השוקולייטר עודד ברנר - אך בדיוק בתקופה שהייתה אמורה להיות שיא הפריחה שלו בקריירה, ברנר איבד את הכל.

בראיון עומק ל'ידיעות אחרונות' מספר ברנר כיצד איבד את את בית הקפה 'ליטל בראון' בניו יורק, לאחר שחברת שטראוס שעמה עבד - תבעה אותו בתואנה כי הפר את אחד הסעיפים בחוזה שלה עמו, שאומר כי אין באפשרותו לפתוח בית קפה משלו כי צעד זה נחשב לתחרות מולה. במרץ 2017, כשהסתיימו המגבלות שבית המשפט הטיל עליו (אחת מהן למשל היא האיסור להשתמש בשם המשפחה שלו, שמזכיר את המותג המצליח) - החליט ברנר לאסוף את השברים, ולהתחיל מהתחלה. 

אלא שבמהלך פרק הזמן הזה שעבר - הספיק ברנר להציץ לעבר היהדות, להציץ ו'להיפגע': לצד סכומי העתק שאיבד, החל ללמוד על הרמב"ם, להתחבר ליהדות ואפילו לשמור שבת.

 

המסר שלמד ברנר מבחור הישיבה 

"היהדות תמיד עניינה אותי", הוא מודה ומוסיף כי העניין גדל כשחסיד באבוב ביקש ייעוץ מקצועי והוא התנה את זה בלימוד תורה. "נראה לי מוזר שאני מכיר טוב את ניטשה, טולסטוי וקפקא - אבל לא את הרמב"ם", הוא מציין.

כשהלימוד החל, התגלה לו לדבריו עולם מופלא שלא הכיר, יהדות ש"בארץ עושים לה עוול בגלל הפוליטיקה", לדבריו. "גיליתי טכניקת חיים מדהימה ביופייה. אני משתדל להניח תפילין כל בוקר, ולשמור שבת זו הדרך שלי להתרומם מעל החומר, מעל הטבע. להיות אנושי במובן הגדול של המילה. אני לא חושב שיש ישות שנמצאת שם כדי לנקום בך אם לא שמרת שבת, אלה עניינים בינך לבין עצמך. השבת היא זכות שניתנה לך".

לשאלה האם יש בו תחושת נקם כלפי מי שמעורב בפרשתו, וגרם לו להפסיד כל כך הרבה כסף אומר ברנר כי "ג'ייקוב, בחור ישיבה שפגשתי במסע לג'מייקה, דיבר איתי על סיפור אשת לוט ואמר: 'אתה חייב להסתכל לפנים, ולהתקדם. אף פעם אל תביט לאחור, כי אם תסתכל אחורה תיתקע במקום ותהפוך לנציב מלח.  יש בי אפס תחושת נקמה ואפס רגשות רעים. מבחינתי כל מה שקרה היה טוב, ואני אפילו מודה לכולם על זה. אני לא בנאדם שזוכר ומתחשבן או מאשים", הוא חותם. 

תגיות:התחזקותשוקולדישראלישבתמותג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה