מעניין

מצמרר: הרופאים רצו לנתק את התינוק ממכשיר ההחייאה, ואז האם עשתה דבר מפעים

איך הגיבה האם שהתבקשה על ידי הרופאים למשוך את התקע של מכונת ההחייאה שהאריכה את חיי בנה התינוק? סיפור מצמרר שממחיש את גדולת הבורא יתברך בניסיו שבכל יום עמנו

בעיגול: עזרא הקטן בבית החולים, רגעים ספורים לפני שאמו התבקשה לנתק אותו ממכשיר ההחייאה (צילום מתוך הפייסבוק של טרישה לונג בל)בעיגול: עזרא הקטן בבית החולים, רגעים ספורים לפני שאמו התבקשה לנתק אותו ממכשיר ההחייאה (צילום מתוך הפייסבוק של טרישה לונג בל)
אא

ניסים קטנים וגדולים מתרחשים בעולם כל יום, רק צריך לפתוח את העיניים ובעיקר את הלב - ולראות אותם: כשטרישה לונג בל מארה"ב גילתה שהיא בהריון בפעם השנייה, לא היה גבול לשמחתה.

"ההריון עבר בצורה הכי טובה שיכולתי לבקש. הכל היה בסדר גמור, וכל הבדיקות שעברתי נמצאו תקינות", היא משחזרת. 

אלא שבלידה עצמה התחילו הבעיות, ועד מהרה הבינו הרופאים שמשהו לא בסדר עם הילד הקטן שזה עתה הגיח מבטנה. "עזרא שלי נולד ללא פעימות לב, דופק או חמצן במוח", מספרת טרישה בפוסט מצמרר בפייסבוק, שזכה למיליוני תגובות ולייקים. 

לרופאים היה ברור שבמצב כזה הילד לא יכול להמשיך לחיות, וכעבור כמה שעות במכונת הנשמה מיוחדת - הם ביקשו מטרישה לנתק את בנה ממכשיר ההחייאה. "אבל לא היה לי לב לעשות את זה. נכון שהתינוק שלי נולד בלי דופק והחמצן לא מגיע למוח שלו, אבל בחרתי בכל זאת להקשיב לחמותי ולא לקחת ממנו חיים. לאף אחד מאיתנו אין זכות לקחת חיים של מישהו אחר".

לדברי טרישה, הרופאים הציגו את מצבו של בנה כחסר סיכוי, וביקשו ממנה "פשוט למשוך את התקע". "אני זוכרת שישבתי בבית החולים, ורק התפללתי ובכיתי. רציתי לתקן אותו, אבל הרגשתי כל כך חסרת תועלת. הגוף שלי נכשל בבני, הרגשתי שבורה".

ממשיכה טרישה ומספרת בדמעות שמורגשות גם דרך המקלדת כי כשישבה ליד המיטה של עזרא בניסיון להבין מה היא יכולה לעשות כדי לעזור לו, "הבנתי סוף סוף שיש משהו שאני יכולה לעשות. כאמו, ידעתי שאני יכולה לספק את הדבר החשוב ביותר שאף אחד לא יכול להציע לו - החלב שלי. עם הילד הראשון שלי אלייז'ה לא ידעתי איך להניק, וויתרתי מהר. אבל עם עזרא ידעתי שזה מה שאני צריכה לעשות בלי ספק, לא משנה עד כמה קשה זה עומד להיות. 

"הוא נלחם על חייו, וזו הדרך היחידה שבה יכולתי באמת לתת לו משהו מעצמי. לא ידעתי עם חלב אם ישפיע על המצב שלו, בכל זאת מדובר בנזק מוחי. אבל הייתה לי הרבה אמונה שזה יעזור, וזה מה שעשיתי".

ומה אתם חושבים - עזר או לא עזר? ברור שכן. אמנם עזרא לא נרפא כליל ממצבו, אך כשמו כן העזרה שניתנה לו משמיים. 

"היום, 14 חודשים לאחר מכן, אני יודעת שהחלב שלי מילא תפקיד חשוב וקריטי בהחלמה של ילדי מפגיעת המוח שלו", כותבת טרישה. "זה מדהים אותי עד היום הקשר שיש בינינו לבין הילדים שלנו, זה מופלא בעיניי שחלב אם יכול להשפיע בצורה כזו על הבריאות של הילד. עברו כמה חודשים מאז ההתאוששות הפנטסטית של עזרא, וההתקדמות שלו הייתה מעבר לכל מה שציפו לו הרופאים", היא כותבת ומסכמת כי היא שמחה מאוד שלא הקשיבה לרופאים, ולא משכה את התקע. 

(תרגום מאנגלית: שירה כהן)

תגיות:אמאקשרהחייאהמכשירנסתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה