חדשות בארץ

סינוואר: ניתן להגיע לרגיעה עם ישראל בתוך חודשיים

בשיחה עם עיתונאים בעזה, איים מנהיג חמאס ברצועה על אבו מאזן: אם הרשות תטיל עלינו סנקציות נוספות – נגיב בהתאם

סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מסר אתמול (רביעי) את לוח הזמנים להשגת רגיעה עם ישראל, כפי שארגונו רואה זאת.

בשיחה עם עיתונאים בעזה, אמר סינוואר כי החמאס והפלגים הפלסטיניים החליטו לסיים את המצור על הרצועה ולא יאפשרו את קריסתה "בכל מחיר": "המטרה של חמאס הינה לתמוך בכל האמצעים בעם העומד לצידה של ההתנגדות, ולא נשקוט עד שהתושבים יחיו בכבוד". הוא הדגיש כי עד עתה אין נוסח סופי להסכם רגיעה: בינתיים מתנהל דיאלוג, במסגרתו מועלים רעיונות והצעות, בעוד כשבועיים תהיה טיוטה, וניתן יהיה להגיע להסכם בתוך כחודשיים. סינוואר הצהיר כי עד אמצע חודש אוקטובר צפוי שיפור משמעותי בכל הנוגע להסרת המצור. הוא הבהיר כי מתנהלים מגעים בנוגע לעסקת חילופי שבויים, במסגרתה יוחזרו האזרחים הישראליים וגופותיהם של חיילי צה"ל, אך לדבריו החמאס מתעקש על כך שהיא תתנהל ללא קשר לסוגיית הרגיעה והסרת המצור מעל הרצועה.

סינוואר ציין כי ארגונו אינו מעוניין בעימות צבאי עם ישראל אבל גם אינו חושש ממנו: "בשנים האחרונות החמאס התכונן לקראתו היטב, והתוצאות שיושגו בכל עימות תהיינה מרשימות". הוא אמר כי לישראל הועבר מסר, לפיו כל ניסיון שלה לתקוף את הרצועה יביא לעימות צבאי. סינוואר טען כי מאז העימות האחרון עם ישראל [מבצע "צוק איתן" ב- 2014], החמאס הצליח להכפיל את מספר המנהרות ברצועה, ושיפר את דיוקן של הרקטות ואת ראש הנפץ שלהן. מנהיג החמאס איים כי בידי ארגונו היכולת לחולל אזעקות בגוש דן במשך חצי שנה ברציפות: "את כל הטילים ששיגרה ההתנגדות הפלסטינית במהלך 51 ימים במלחמה האחרונה, היא תוכל לשגר בחמש דקות".

בנוסף לאיומים על ישראל, שיגר סינוואר אזהרות לעבר הרשות הפלסטינית ברמאללה: הוא טען כי מצרים הביעה את נכונותה להמשיך במאמציה להביא להפסקת אש בין ארגונו לישראל, ואינה מתנה זאת בהשגת פיוס פנים-פלסטיני בין החמאס והפת"ח. לדבריו, המודיעין המצרי העביר לחמאס את תשובתו האחרונה של הפת"ח בנוגע להסכם הפיוס, ותשובה הייתה "גרועה יותר מבעבר". סינוואר יצא באופן נגד אישי נגד יושב ראש הרשות הפלסטינית: "בזמן שישראל תקפה את האזרחים בעזה, אבו מאזן הטיל סנקציות על מנת לשבור את ידי ההתנגדות". הוא הגיב על הדיווחים המגיעים מרמאללה, לפיהם אבו מאזן מתכנן להטיל סנקציות נוספות על הרצועה: "זו תהיה שבירת כללי המשחק – והחמאס יגיב על כך בהתאם".

תגיות:יחיא סינוואראבו מאזןרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה