חדשות בארץ

מרגש: שחקן כדוריד דתי מנע חילול שבת

סגן ראש עיריית באר שבע, עופר כרדי (ש"ס), ביקש מאיגוד הכדוריד להקדים את זמני משחקי ליגת העל, המתקיימים בימי שישי אחרי הצהריים, כדי לאפשר לגידי שירי, שחקן שומר תורה ומצוות, להשתתף בהם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לידיו של גידי שירי, שחקן בקבוצת הכדוריד מ.כ. באר שבע, התגלגלה הזכות למנוע חילול שבת. הידיעה הראשונית על כך דווחה באתר "מיינט שבע נט".

קבוצתו של שירי, שחקן נבחרת ישראל בכדוריד מזה 20 שנה, עלתה השנה לראשונה לליגת העל בכדוריד. בליגה זו רוב המשחקים נערכים בימי שישי אחר הצהריים, והשחקנים חוזרים פעמים רבות הביתה אחרי כניסת השבת – במיוחד כאשר מדובר במשחקי חוץ. מנהלי הקבוצה חששו כי עובדה זו תמנע משירי, שהינו שומר תורה ומצוות, את האפשרות להימנות על סגל השחקנים.

לבקשתו של יושב ראש הקבוצה, רוני טסלר, נכנס סגן ראש עיריית באר שבע, עופר כרדי (ש"ס), לעובי הקורה. הוא פנה במכתב לסמנכ"ל איגוד הכדוריד, שי סימון, וביקש ממנו לפעול להקדמת מועדי המשחקים כדי ששירי יוכל להספיק לחזור לביתו קודם כניסת השבת: "אני חושב שהתחשבות בערכי היהדות תביא להגשמת שאיפותיו של גידי ולהצלחת ליגת העל בעירנו", כתב כרדי, "כל ערכי היהדות מושתתים על סבלנות, סובלנות והתחשבות קולקטיבית".

מתברר שפנייתו הנרגשת של כרדי נפלה על אוזניים קשובות. סוגיית זמני המשחקים עלתה בשבוע שעבר לדיון בישיבה של פורום קבוצות ליגת העל בכדוריד. ראשי הקבוצות הביעו בפניו של רוני טסלר את נכונותם להתגמש בכל הנוגע למועד המשחקים בהם משתתפת קבוצתו. על פי ההסדר שהושג, משחקיה של באר שבע ייערכו בשעה מוקדמת יותר ביום שישי, ובמקרים של משחקי חוץ הרחוקים גאוגרפית מבירת הנגב – הם יתקיימו ביום חמישי.

בראיון ל"באר שבע נט" שיבח כרדי את כל הנוגעים בדבר, ובפרט את אנשי איגוד הכדוריד, על התייחסותם המהירה והעניינית לפנייתו: "הבנתי שמדובר באנשים שמאוד מעניין אותם כל הנושאים הרגשיים והערכים היהודיים. לפני מספר ימים, הם עדכנו אותי שהנושא עלה לדיון והצדדים הביעו נכונות לעזור". כרדי הוסיף: "אני מאוד שמח על הרגישות, כי בסופו של דבר כולנו בני אדם, המטרה שלי היא לחבר ולקרב אוכלוסיות. כולם צריכים לדעת שהם שווים ביכולת לבוא לידי ביטוי. אני מאושר שהפנייה עזרה ומאחל לקבוצה בהצלחה רבה".

תגיות:באר שבעשבתספורט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה