חדשות בעולם

איראן: עצרנו "עשרות מרגלים" שעבדו בגופים ממשלתיים

שר המודיעין האיראני מסר כי רבים מהעצורים בעלי אזרחות כפולה. הוא התייחס לשר האנרגיה לשעבר, גונן שגב, המואשם בריגול עבור טהראן: "הבאנו תחת שליטתנו שר בקבינט של מדינה רבת עוצמה"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

שר המודיעין של איראן, מחמוד עלווי, אמר אתמול (שלישי) כי כוחות הביטחון עצרו "עשרות מרגלים", כלשונו, שעבדו בגופים ממשלתיים. כך מסרה סוכנות הידיעות האיראנית "איסנא".

עלווי לא פירט מתי המעצרים בוצעו ובשירות אילו מדינות פעלו המרגלים לכאורה הללו, אך ציין כי רבים מהם הינם בעלי אזרחות כפולה. הוא הוסיף כי כוחות הביטחון פגעו בשנה שעברה ב- 230 תאי טרור, וכי החודש סיכל משרדו "מזימות" לפגוע בתחנת מטרו ובאוניברסיטה: "עצרנו החודש חבר דאע"ש בדרום המדינה, ופגענו בארגוני טרור בצפון-מערב איראן".

דבריו של עלווי נאמרו במהלך תוכנית טלוויזיה, בה פירט אודות פעילות משרדו: "ביקשתי שוב ושוב מאנשים למסור לנו מידע אם הם מכירים מישהו שמחזיק באזרחות כפולה. יחידת הריגול של משרד המודיעין זיהתה בהצלחה ועצרה עשרות מרגלים בגופים ממשלתיים שונים".

לאחר חתימת הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, בקיץ 2015, טען המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, כי ארצות הברית מנסה לנצל את ההסכם כדי לחדור לאיראן. "חסמנו את דרכם, לא נאפשר לאמריקנים לרכוש השפעה כלכלית או פוליטית בארצנו, ולא נאפשר להם נוכחות פוליטית או תרבותית". דבריו של ח'אמנאי על "החדירה האמריקנית" לאיראן נתנו את האות לגל מעצרים, שכוון ברבים מן המקרים נגד איראנים המחזיקים באזרחות זרה נוספת. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה בשנה שעברה כי בשנים האחרונות עצרו "משמרות המהפכה האיראניים" לפחות 30 בעלי אזרחות כפולה, לרוב באשמת ריגול.

בהתבטאות מעניינת נוספת אמר הבכיר האיראני: "שמעתם לאחרונה שהבאנו תחת שליטתנו שר בקבינט של מדינה רבת עוצמה". עלווי הוא לא ציין לאיזו מדינה הוא מתכוון, אבל ככל הנראה מדובר בשר האנרגיה לשעבר, גונן שגב, שמשפטו נפתח בחודש שעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים. שגב, שהתגורר בשנים האחרונות בניגריה, מואשם בריגול לטובת איראן. מכתב האישום, שחלקים ממנו הותרו לפרסום בחודש שעבר, עולה כי מאז שנת 2012 שגב היה בקשר רצוף עם גורמי ביון איראניים אותם הכיר במקום מגוריו. את הפגישות עם מפעיליו האיראניים הוא קיים במקומות שונים ברחבי העולם, כולל בטהראן בירת איראן. "במסגרת הקשר מול מפעיליו", נאמר בכתב האישום, "התבקש הנאשם לאסוף מידע מסוגים שונים ולפעול לקידום עניינים שונים. הנאשם פעל להשגת המידע ולהעברתו למפעיליו וכן למילוי משימות שונות שהתבקש". שגב מואשם כי בעשרות מקרים מסר מידע סודי לאויב וכי פעל בכוונה לפגוע בבטחון המדינה. בין היתר, הותר לפרסום כי הוא מסר למפעיליו שמות של אנשים הקשורים למערכת הביטחון בישראל, וכן מידע סודי אליו נחשף בעת כהונתו כשר האנרגיה והתשתיות.

תגיות:איראןריגולגונן שגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה