חדשות בארץ

משפטו של גונן שגב, החשוד בריגול לטובת איראן, החל הבוקר

השר לשעבר, שהתגורר בשנים האחרונות בניגריה, מואשם בכוונה לפגוע בבטחון המדינה ובמסירת מידע סודי לאויב

(צילום: יונתן סינדל / Flash90)(צילום: יונתן סינדל / Flash90)
אא

משפטו של שר האנרגיה לשעבר גונן שגב, המואשם בריגול למען איראן, נפתח הבוקר בדלתיים סגורות בבית המשפט המחוזי בירושלים.

אין זו הפעם הראשונה ששגב בן ה- 62 מסתבך עם החוק: בעשור שעבר הוא נידון לחמש שנות מאסר לאחר שהורשע בניסיון להבריח סמים לישראל ובזיוף דרכון דיפלומטי. אך הפעם נראה שחבר הכנסת לשעבר – שכיהן בין השנים 1996-1995 כשר האנרגיה והתשתיות, ואף היה חבר בקבינט המדיני-בטחוני – הגדיש את הסאה: על פי כתב האישום, שחלקים ממנו הותרו אתמול (רביעי) לפרסום בעקבות עתירה שהגיש אתר החדשות ''וואלה'', שגב מואשם כי פעל כסוכן מודיעין עבור איראן, וכי "במסגרת פעילותו עשה פעולות רבות שיש בהן כדי לסייע לאיראן במלחמתה בישראל". בין העבירות המיוחסות לו: ריגול חמור וסיוע לאויב בזמן מלחמה.

מכתב האישום – הכולל למעלה מ- 50 סעיפים חסויים – עולה כי שגב, שהתגורר בשמונה השנים האחרונות בניגריה, היה בקשר רצוף עם גורמי ביון איראניים מאז שנת 2012 אותם הכיר במקום מגוריו. את הפגישות עם מפעיליו האיראניים הוא קיים במקומות שונים ברחבי העולם, כולל בטהראן בירת איראן. "במסגרת הקשר מול מפעיליו", נאמר בכתב האישום, "התבקש הנאשם לאסוף מידע מסוגים שונים ולפעול לקידום עניינים שונים. הנאשם פעל להשגת המידע ולהעברתו למפעיליו וכן למילוי משימות שונות שהתבקש". שגב מואשם כי בעשרות מקרים מסר מידע סודי לאויב וכי פעל בכוונה לפגוע בבטחון המדינה. בין היתר, הותר לפרסום כי הוא מסר למפעיליו שמות של אנשים הקשורים למערכת הביטחון בישראל, וכן מידע סודי אליו נחשף בעת כהונתו כשר האנרגיה והתשתיות.

למרות העבירות החמורות ביותר המיוחסות לשגב בכתב האישום, פרקליטו משה מזור אמר לכתבים בצאתו מהדיון כי הוא מאמין ומקווה "שבתום ההליך המשפטי הפרשה תחזור לממדים הטבעיים שלה".

תגיות:גונן שגבמשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה