נטורופתיה ורפואה טבעית

האם כל טיפול שעוזר לאדם הוא אכן טיפול כשר?

אז מה נשאר לנו, העם היהודי? אני מציעה לכם דרך הסתכלות חדשה-ישנה על הרפואה האמיתית שנמצאת בידי העם היהודי, והיא: תשובה, תפילה, צדקה ודברי מוסר של חז"ל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טיפולים "טבעיים" ורעיונות שונים שחדרו לציבור הדתי והחילוני והשתרשו בדעותיהם של רבנים, מורי הוראה וכו' הפכו משכבר לנחלת הכלל. כבר בשנת תשס"ו יצאו תלמידי חכמים חשובים במחאות גדולות כנגד שיטות רפואה "טבעיות" שחדרו לעם היהודי. לכן חובה על כל אחד מאיתנו לבדוק לעומק את כשרות הטיפולים, למשל: טיפולי מגע מסוימים, טיפולי גוף-נפש, טיפולים עפ"י תדרים, טיפולים אנרגטיים שונים ועוד.

בשנים האחרונות נוספו עוד תלמידי חכמים למוחים על הנושא: הרב יצחק רצאבי, הרב יצחק מאיר מורגנשטרן, הרב יצחק משה ארלנגר ועוד. חשוב לומר שגם אם שיטת טיפול טבעית "עוזרת" – זה לא אומר שהיא כשרה מבחינה הלכתית.  שיטה של שקר, שיטה של כפירה ושיטה המשתמשת בכוחות טומאה – כל אלה עשויים, כמובן, "לסייע" למטופל, כי הנפש נפעלת גם מאמונות שקריות ואסורות, אך כעם קדוש זכינו שחייבים אנו לחיות רק עפ"י כללי ההלכה, ולקבל ייעוץ והכוונה בדרכים טהורות וכשרות.

חוכמה בגויים תאמין, אך לא בחוכמת הפילוסופיה שלהם! באיזו חוכמה נאמין? אמרו חז"ל: נאמין בחכמה של חקר גשמיות העולם, שאין בו שום צד של השקפה ומוסר. לא נאמין בחוכמה של השקפה והדרכה (פסיכולוגיה והשיטות המצוינות לעיל שעוסקות בענייני הגות ופילוסופיה), שאינם מוסכמים בהכרח על חכמי התורה, אלא אפשר להאמין בשאר חוכמות החול של הגויים שאין שם עיסוק בדברים הנוגדים את היהדות כמו למשל: רפואה, כימיה, חשבון, הנדסה וכיוצ"ב.

אז מה נשאר לנו, העם היהודי? אני מציעה לכם דרך הסתכלות חדשה-ישנה על הרפואה האמיתית שנמצאת בידי העם היהודי, והיא: תשובה, תפילה, צדקה ודברי מוסר של חז"ל, שיכולים לעזור לנו לשנות את מידותינו, ובהתאם – לרפא את גופנו מתחלואים שונים, והם הרפואה האמיתית הקיימת עבור היהודי. זהו אחד הבירורים האחרונים לפני ביאתו של משיח, להתחבר אך ורק לקב"ה, לזעוק ולבקש רפואת אמת ולא רפואות זרות שחלחלו לעם היהודי ע"י הסיטרא אחרא בתחפושות שונות ובגלגולים שונים, לצערי, בערמומיות גדולה. כמו כן, התורה הקדושה מורה לנו שכל יהודי מחויב לעבודה מוסרית חזקה לאור בלבולי העולם הזה, הפנימיים והחיצוניים (אין ספק שדור העקב הזה ניחן בעצלות רבה לגבי שינוי מידותיו – אני לא מאשימה אתכם חס ושלום, זה הדור וגם אני נכללת בו). הרב וולבה זצ"ל לימד שעבודה מוסרית, לצערנו, כמעט שאינה מצויה כיום כלל, והפכה להיות כעין סתרי תורה הנעלמת מן הרבים שאינם מכירים את דרכיה. זו כנראה הסיבה לכך שאנו קוראים בטעות ספרים של גויים וספרים של יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות, שבונים את דעתם מתורות של הגויים. לכן, הסמכה טיפולית באנשים ראויה להינתן רק למי שיש בקיאות הגונה והבנה עמוקה בספרי מוסר רבים מהיהדות בלבד, ידע הלכתי רחב וידע מקיף בספרי אמונה, כשכל זה מלווה בעצות של תלמידים חכמים.

אחד מגדולי עולם, שמסר נפשו להציל את היורדים לשאול תחתיות, היה הרבי נחמן מברסלב זצוק"ל. עד לדור שלנו תורותיו ודבריו משפיעים על יהודים רבים הרחוקים מתורה ומצוות, וגם כאלה שנולדו לבית יהודי חרדי. גדול תלמידיו, רבי נתן מנעמרוב, כתב בספרו "ליקוטי הלכות" (בציעת הפת ו', לז'), שפעם אמר רבי נחמן מברסלב לאדם אחד שיש לו שיגעון: "אם אתה רוצה – אין אתה משוגע". עוד הסביר, שכל עוד האדם עושה מבחירה שלו עברה או מעשה שיגעון (אחד שהוא לא שוטה הפטור מן המצוות, כמבואר בשולחן ערוך, וגם אין לו פגיעה מוחית של פיגור שכלי וכו', הפוגעת ביכולת ההבנה של הנפגע), יש לו כוח זהה לחלוטין לעשות גם מעשים של תיקון ולא רק של קלקול. והוסיף ואמר שהבחירה חופשית תמיד, בכל אדם, בכל עת ובכל מדרגה, וגם אם לאדם נדמה כאילו אצלו המצב ירוד במיוחד וכלפיו לא נאמרו דברים אלה, ידע שהדברים נאמרו גם אליו: הבחירה חופשית תמיד בכל אדם, בכל עת ובכל מדרגה, ואין שום תירוץ בעולם כלל! חשוב לדעת כי חולים פסיכיאטריים רבים אינם שוטים, עפ"י ההלכה היהודית, אלא בעלי בחירה להיות במצב הזה. נתינת תרופות פסיכיאטריות מקלה עליהם את העבודה המוסרית של התגברות על הכוח המדמה של שקר שמנסה להשתלט עליו, אך גם ללא תרופות – האדם הינו בעל בחירה.

עיקר העבודה שלנו היא עבודה מוסרית, והיא שורש הפתרון האמיתי לכל מחלה, בעיה או צרה! גם אם חייבים לתת תרופה כזו, זה חייב לבוא במקביל לעבודה מוסרית. אין ספק כי מחלה נפשית מפרישה חומרים בגוף, אך אם אדם מתגבר על הדמיון והשיגעון ומביא עצמו לידי שמחה ועשייה חיובית, הוא גורם לתיקון בחומרים המופרשים בגופו, כפי שהוכח בספרי המחקר. לכן כאשר אומר רבי נחמן מברסלב, שהצליח להגיע לדרגות נוראות של קדושה ושבירת היצר, שהבחירה בידיך, הוא יכול לקבוע בוודאות שהבחירה חופשית תמיד, ללא שום יוצא מן הכלל (גם חז"ל עסקו בעניין זה, אך הוא הדגיש זאת במיוחד).

אז אנא מכם, אם הנכם רוצים לקבל הדרכה בענייני החינוך והבית, התמודדות עם קשיים פנימיים וחיצוניים וכד', עיינו אך ורק בתורתנו הקדושה, ששם מצויים דברי אמת שעברו במסורת מדור לדור ע"י גדולי החכמים והצדיקים, הראויים באמת להוראה. יש להתפלל ולברור בקפידה רבה את הרב שממנו לומדים אמונות ודעות, עצות והדרכות. בהצלחה!

ר. ל. אורפלץ היא נטורופתית N.D, מדריכת ספורט B.Ed ומנחת סדנאות לניקוי הגוף ולהרזייה.

לרכישת הספר רזי התזונה – להתנקות, להבריא, לרזות בקלות' היכנסו להידברות שופס

תגיות:יהדותטיפול טבעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה