חדשות בארץ

עצוב: נפטרה חולת הסרטן שהפכה לאושיית רשת, והיוותה השראה לעשרות חולים אחרים

בשבוע שעבר, לאחר מאבק עיקש במחלת הסרטן שבה לקתה - נפטרה מי שהיוותה השראה לעשרות חולי סרטן: זוהר גלס בת ה-31, שהפכה לאושיית רשת בעקבות ההכרזה כי בכוונתה להתמודד עם הסרטן באמצעות אורח חיים בריא וחשיבה חיובית, לאחר שהרופאים לא נתנו לה סיכוי

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בשבוע שעבר, לאחר מאבק עיקש במחלת הסרטן שבה לקתה - נפטרה מי שהיוותה השראה לעשרות חולי סרטן, זוהר גלס בת ה-31. גלס הפכה לאושיית רשת בעקבות הכרזתה להתמודד עם הסרטן רק באמצעות אורח חיים בריא, לאחר שהרופאים התייאשו ממצבה והודיעו כי המקרה שלה 'לא ניתן לריפוי'. 

או אז גמלה ההחלטה בלבה לא להילחם בסרטן, אלא להתיידד איתו ולעזור לעצמה באמצעות חשיבה חיובית, אורח חיים בריא ותזונה טבעונית. 

עד מהרה, הראיונות שמסרה גלס בתקשורת עשו להם כנפיים, והיא התפרסמה כמי שהצליחה להתגבר על הסרטן באמצעות השיטות הללו - בעוד שלמעשה הגרורות הסרטניות שבגופה לא רק שלא נעלמו כליל, אלא אף הכריעו אותה לבסוף. 

על אף שפה ושם נרשמות עדויות של חולים שהצליחו להתרפא באמצעות שיטה זו, מחקרים שנעשו בשנים האחרונות סביב השאלה האם ניתן להתרפא מסרטן על ידי אורח חיים בריא בלבד - הוכיחו כי מדובר בנטילת סיכון גדולה ביותר. 

 

"גוזרים על עצמם גזר דין מוות במו ידיהם"

מחקר רחב היקף וראשון מסוגו נערך לפני כשלוש שנים מטעם המועצה הלאומית לבריאות ובשיתוף עם ממשלת אוסטרליה - ובו נקבע כי גם חולים שפונים מראש לטיפולים הומאופתיים בלבד - מסכנים את חייהם בצורה בלתי הפיכה. 

זוהר גלס לפני מותה זוהר גלס לפני מותה

האם נכון לוותר כליל על הכימותרפיה שמוצעת במסגרת הרפואה הקונבנציונאלית לטובת תרופות 'פלא' טבעיות, כאלה ואחרות - שמבטיחות ריפוי מלא לסרטן? 

חוקרים מאוניברסיטת ייל שערכו מחקר ענק סביב השאלה הזו אשתקד, חזרו עם ממצאים מדהימים (ולא כל כך מפתיעים): "חולי סרטן שמסרבים לקחת כימותרפיה או תרופות אחרות שמוצעות ברפואה הקונבנציונאלית", הם אומרים, "גוזרים על עצמם גזר דין מוות במו ידיהם".

את הממצאים המדהימים הללו גילו החוקרים במסגרת בדיקת מידע של למעלה מ-30 מיליון (!) מקרים של חולי סרטן.

 

להיות חכמים ולבדוק כל עצה וכל 'תרופה טבעית' עם הרופא המטפל

החוקרים השוו בין חולים שקיבלו כימותרפיה לבין כאלו שהעדיפו טיפולים הומאופתיים, וחזרו עם ממצאים שכדאי לכולנו להפנים: 78.3% מהחולים שטופלו בטיפולים קונבנציונאליים - הצליחו לשרוד את המחלה, ולהישאר בחיים. 

לדברי החוקרים, אין ספק שרפואה אלטרנטיבית יכולה לסייע במידת מה לחולי סרטן - בד בבד לטיפולים הכימותרפיים וההקרנות, אך בשום פנים ואופן לא כתחליף להם.

התרעומת העיקרית נובעת בעיקר מחוסר המודעות של גולשים ל'תרופות פלא' שצצות חדשות לבקרים, ועושות להן שמות ברשתות החברתיות.

אז מה הפיתרון? נדמה שכשזה מגיע למחלות קשות כסרטן, עלינו להיות חכמים ולבדוק כל תרופה טבעית בהתאם להיוועצות ברופא המטפל.

תרופות רבות שמתיימרות לתת פתרונות קסם למחלת הסרטן - אינן מעוגנות במחקרים קליניים שמוכיחים את היעילות שלהן, ובמקרים רבים, במקום להועיל הן נוטעות תקוות שווא בלב החולים ובני משפחותיהם, ולא פעם מתגלות כדברים שאין בהם ממש. 

הערה חשובה: כתבה זו מובאת אליכם כמידע בלבד, ואינה מתיימרת לנקוט עמדה לכאן או לכאן. מטרתנו היא לאפשר בחירה נכונה ומושכלת בטיפולים המוצעים בשוק, תוך היוועצות ברופאים קונבנציונאליים, ולא בשלילתם על הסף. 

תגיות:חולהרפואה טבעיתסרטןכימותרפיהזוהר גלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה