חדשות בעולם

אחרי משא ומתן מתיש: גורש הנאצי האחרון שחי בארה"ב

ארה"ב החליטה לממש את צו הגירוש כנגד הנאצי המוכרז האחרון שחי בשטחה - יאקיב פאלי בן ה-95. המשא ומתן הארוך בעניינו נמשך בין הצדדים זמן רב מן המקובל, שכן לפאלי אין אזרחות גרמנית - ולכן בתחילה גרמניה סירבה לקלוט אותו אל שורותיה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אחרי משא ומתן מתיש שהתנהל בשבועות האחרונים בין ארצות הברית לגרמניה - ארה"ב החליטה לממש את צו הגירוש כנגד הנאצי המוכרז האחרון שחי בשטחה - יאקיב פאלי בן ה-95. 

פאלי, הודה כי שימש כשומר במחנה הריכוז והעבודה טרווניקי, אך הכחיש בתוקף את המעשים המזוויעים המיוחסים לשאר הנאצים ימ"ש - זאת למרות ששמר על קשרים הדוקים עם כמה מהם גם לאחר המלחמה.

המשא ומתן הארוך בעניינו נמשך בין הצדדים זמן רב מן המקובל, שכן לפאלי אין אזרחות גרמנית - ולכן בתחילה גרמניה סירבה לקלוט אותו אל שורותיה. לאחרונה, לאחר שאזרחותו האמריקנית נלקחה ממנו, פאלי נעצר וגורש לגרמניה, שם ייתן את הדין על מעשיו הנפשעים בזמן שכיהן בתפקיד הידוע לשמצה.

עברו של פאלי נחשף על ידי חוקרים אמריקנים לפני כשלושים שנה, כששמו התנוסס ברשימת בכירים נאצים שהגיעה לידיהם - אז גם גילו כי פאלי חי בארה"ב. הקשרים ההדוקים שלו עם שאר הנאצים שקיבלו אשרות כניסה לארה"ב הובילו את החוקרים אליו אך אז הסתבר שכמו כל חבריו - גם הוא לא סיפר את מלוא האמת באשר לתפקידו בזמן המלחמה. 

בין שקריו סיפר פאלי כי הוא חקלאי שבזמן המלחמה נלקח לעבודה במפעל, אך כשהחוקרים עימתו אותו עם המידע שלגביו שיקר, פטר אותם פאלי במילים: "אם לא הייתי משקר, לעולם לא הייתי מקבל אשרת כניסה. כולם שיקרו".

תגיות:נאציםגירושארה"בגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה