חינוך ילדים

החיים עמוסים, איפה נכניס גם זמן איכות לילד?

רבע שעה של פעילות יחד במטבח, תוך כדי שיחה, מאפשרת לנו זמן איכות עם הילד, מאפשרת לנו להכיר אותו תוך כדי עשיית פעולות אחרות

  • ט"ו אלול התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו חיות בזמנים לחוצים מאוד. הזמן קצר והמלאכה מרובה, יום רודף יום, מטלה רודפת מטלה.

איפה נכניס גם זמן לילד?

בימינו, נולד הרעיון של "זמן איכות". מה אומר לך "זמן איכות"  כשמדובר בילדיך?

מבירורים שערכתי התברר לי ש"זמן איכות" מתפרש לחלק מהאימהות כמטלה נוספת מתוך שלל המטלות המחכות להן. מבחינתן, זמן איכות הוא זמן שבו מבלים עם ילד אחד בלבד, עושים אתו פעילות מהנה ונותנים לו 100 אחוז תשומת לב.

הייתכן גם זמן איכות שלא כמטלה נפרדת?

תקראו הלאה ותחליטו.

  1. השעה 5 אחה"צ. בעוד חצי שעה מגיעה שעת ארוחת הערב לילדיך. לקראת הארוחה את מתכננת להכין סלט ירקות מזין וגם חביתות. את ניגשת למקרר בשביל להוציא ירקות ונזכרת בילד שלך. מאז שהוא חזר מלימודיו עוד לא הספקת להחליף אתו מילה. הוא אכל יפה את ארוחת הצהריים ופנה לעיסוקיו. גם את היית טרודה בעיסוקיך. לא הספקת לפנות קצת זמן בשביל להקשיב לילד ולראות שהכל בסדר אצלו. זמן הכנת הארוחה יכול להיות זמן מצוין בשביל להעמיק את הקשר עם הילד. קראי לו שיבוא להכין אתך את ארוחת הערב. איזו מטלה במטבח נהנה הוא לעשות? כך, תוך כדי עשיית פעילות מהנה ומועילה, תוכלו להעביר קצת זמן בצוותא. זמנים כאלה הם הזדמנות מצוינת לשוחח אתו על מה הוא אוהב לעשות, על איך עבר היום שלו. אולי לשתף אותו בכמה דברים מעניינים שקרו לך. רבע שעה של פעילות יחד במטבח, תוך כדי שיחה, מאפשרת לנו "זמן איכות" עם הילד. מאפשרת לנו להכיר אותו תוך כדי עשיית פעולות אחרות.
  2. הרבה פעמים קורה שהילד והטלפון (ואולי דברים נוספים) מתחרים ביניהם ונלחמים על זמנך. הילד באמצע לספר לך מעשה שקרה לו, והנה הטלפון מצלצל. הפיתוי לענות לטלפון גדול. גם הסקרנות "מי מחפש אותי" גדולה מאוד. אבל את מחליטה: לא. עכשיו אני מקשיבה לילד. זהו שדר הכי ברור וחזק לילד, שמה שקורה לו חשוב לך מאד, עד כדי דחיית דברים ומטלות אחרות.
  3. האם בכל פעם אפשר להתפנות לילד מיד כשהוא מבקש זאת? אכן, ישנם זמנים שבהם הילד צריך לחכות. לפעמים יש משהו דחוף שעלינו לעשות קודם. את מסמנת לילד: "עוד מעט. לא עכשיו". אימא יקרה! כשתסיימי את הפעולה הדחופה – אל תשכחי לגשת לילד ולהגיד לו: "עכשיו אני יכולה לשמוע במלוא תשומת הלב את מה שיש לך להגיד". כך הילד לומד לדחות סיפוקים, וגם מקבל את מה שהוא צריך.
  4. ושוב אני שואלת: מה מסמל עבורך "זמן איכות" כשמדובר בילדיך? אשמח שתכתבי לי מה המושג הזה אומר לך ואיך את מצליחה לתת "זמן איכות" לילדיך.

 

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים בשיטת "תקשורת ומודעות עצמית ככלי לחינוך ילדים", מנחת קבוצות הנחייה לסבתא שהיא גם אימא וגם חמות ויועצת מוסמכת בשיטת מח אחד saralangzam@gmail.com

תגיות:חינוךזמן איכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה