חדשות בעולם

קורבין: הציונים בבריטניה לא מבינים את האירוניה האנגלית, אנחנו יכולים ללמד אותם

ה"דיילי מייל" הבריטי חשף אתמול עוד הערה אנטישמית מעברו של מנהיג מפלגת הלייבור. ההערה הושמעה בנאום שנשא קורבין ב- 2013 בכנס בו השתתפו אסלאמיסטים קיצוניים

קורבין, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)קורבין, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

אין רגע דל: ג'רמי קורבין שוב מחולל סערה בבריטניה, וזאת בעקבות חשיפה תקשורתית נוספת של התבטאות אנטישמית מעברו של איש השמאל הקיצוני, שנבחר ב- 2015 לעמוד בראש מפלגת הלייבור.

ה"דיילי מייל" הבריטי חשף אתמול (חמישי) סרטון וידיאו מתוך נאום שנשא קורבין ב- 2013, בכנס בו השתתפו אנטישמים לצידם של אסלאמיסטים קיצוניים.

"לציונים הבריטים יש בבירור שתי בעיות", אמר קורבין, "האחת היא שהם לא רוצים ללמוד היסטוריה, והשנייה היא שלמרות הם חיים במדינה הזו זמן רב מאוד, קרוב לוודאי כל חייהם, הם גם לא מבינים את האירוניה הבריטית. אני חושב שהם זקוקים לשני שיעורים, שאולי אנחנו יכולים לעזור להם איתם". דבריו של קורבין נאמרו כהגנה על דברים שאמר שגריר אש"ף בלונדון, מנואל חסאסיאן, בפרלמנט הבריטי, שעוררו ביקורת בקרב חוגים יהודיים ופרו-ישראליים.

כצפוי, החשיפה מעוררת זעם רב בקרב הקהילה היהודית בבריטניה, כולל בקרב חברי פרלמנט יהודים המשתייכים ללייבור. אחת מהם, חברת הפרלמנט לוסיאנה ברגר, הגיבה על החשיפה בחשבון הטוויטר שלה. ברגר כתבה כי דבריו של קורבין הינם "בלתי נסלחים", וכי הם גורמים לה – כ"יהודיה בריטית גאה" – לחוש "בלתי רצויה" במפלגתה שלה: "חייתי כל חיי בבריטניה, ואני לא זקוקה לשיעורים בהיסטוריה/אירוניה".

סטפן פולארד, עורך העיתון היהודי "ג'ואיש כרוניקל", אמר ל"דיילי מירור": "זה מראה מה שקורבין באמת חושב על היהודים – סוג של גזע נפרד מהעם האנגלי 'הנורמלי". פולארד הוסיף, כי הוא סבור שקורבין השתמש במילה "ציונים" כשלמעשה התכוון ל"יהודים".

ג'ונתן סקרדוטי, ממובילי "הקמפיין נגד אנטישמיות", הגיב: "הרעיון שיהודים בריטים איכשהוא לא הטמיעו את הערכים הבריטיים הוא שערורייתי. להטיל ספק בבריטיות שלנו בגלל שאנחנו לא מסכימים עם השקפותיך השנויות במחלוקת על פלסטין, בעוד אתה זה שמתרועע עם קיצונים – זוהי אנטישמיות עמוקה". סקרדוטי הוסיף כי היהודים הבריטים מרגישים בצדק פחד.

הכנס המדובר מ- 2013 אורגן על ידי "מרכז השיבה של פלסטין" (PRC), ארגון שנוי במחלוקת עם קשרים הדוקים לחמאס ולקורבין. באתר האינטרנט של גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, הופיעה מודעת פרסומת לקראת הכנס. רשימת הדוברים בו כללה נואמים הידועים באנטישמיות שלהם. ביניהם היה אלן הארט, הידוע כמפיץ תיאוריית קונספירציה לפיה פיגועי ה- 11 בספטמבר בניו יורק בוצעו על ידי המוסד הישראלי. הארט אמר כי הציונות היא "סרטן בלב היחסים הבינלאומיים". הוא אף כינה אותה "מפלצת" והשווה אותה לגרמניה הנאצית. חלק מהנואמים ידועים בקשר שלהם לחמאס. אחד מהם, דאוד עבדאללה, קרא בעבר לתקוף את חיל הים הבריטי אם הוא ינסה לסייע במניעת הברחת נשק לרצועת עזה, וב- 2007 הוביל חרם על יום הזיכרון לשואה. דובר נוסף היה סאמח חביב, מייסד ועורך ה- Palestine Telegraph, שהושעה ממפלגת הלייבור לאחר שהואשם בכך ששיתף חומר אנטישמי.

לקורבין עבר ידוע של התבטאויות אנטישמיות ואנטי-ישראליות רבות. בין היתר הוא נהג לתקוף בחריפות את ישראל על רקע יחסה לפלסטינים. בהתבטאות זכורה לשמצה שלו הוא טען כי החזבאללה והחמאס הם "חברים" שלו. אך בשבועות האחרונים כלי תקשורת בבריטניה חושפים פרטים חדשים מעברו של קורבין, המתווספים למוניטין המפוקפק שלו. בשבוע שעבר חשף ה"דיילי מייל" כי קורבין ביקר ב- 2014 בתוניסיה והניח זר פרחים בסמוך לקבריהם של ארבעה מאנשי "ספטמבר השחור" (ארגון טרור מיסודו של אש"ף), שהיו בין האחראים לתכנון טבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב- 1972. ה"דיילי טלגרף" חשף בתחילת השבוע כי בשנת 2012 השתתף קורבין בכנס בדוחה בירת קטר, כשלצידו על במה אחת אנשי חמאס שריצו עונשי מאסר כבדים בשל מעורבותם בטרור ושוחררו בעסקת שליט. בין הנואמים בכנס היה חוסאם בדראן – מי שפיקד על הזרוע הצבאית של ארגון הטרור בשומרון, והיה מעורב בתכנונם של פיגועי ההתאבדות הקטלניים ביותר של האינתיפאדה השנייה. קורבין התבטא לאחר מכן כי תרומתם של המחבלים לכנס הייתה "מרתקת" ו"מחשמלת". יומיים לאחר מכן פרסם ה"דיילי מייל" כי ב- 2015, חצי שנה לפני שנבחר לתפקידו כמנהיג הלייבור, נפגש קורבין בבית הלורדים הבריטי עם קבוצה של אסלאמיסטיים קיצוניים הידועים בהשפעתם הרבה בבריטניה. בין הנוכחים בפגישה היה עזאם תמימי, שהתבטא בעבר בראיון ל- BBC כי הוא רוצה לבצע פיגוע התאבדות. לחשיפות השערורייתיות הללו קדמו אירועים מביכים אחרים מבחינתו של קורבין שנחשפו קודם לכן. בין היתר, בסרטון שצולם ב- 2013 הוא השווה את מדיניותה של ישראל כלפי הפלסטינים ביהודה ושומרון לכיבוש הנאצי באירופה בזמן מלחמת העולם השנייה. בהזדמנות אחרת הוא ערך השוואה בין הסגר שישראל מטילה על רצועת עזה למצור של גרמניה הנאצית על סטלינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא גם חזר על התבטאותו הידועה לפיו אנשי החמאס הם "חברים" שלו. בתיעוד נוסף מ- 2010 הוכח כי קורבין השתתף באירוע זיכרון לשואה, במהלכו תקפו דוברים אנטי-ציוניים את ישראל והשוו אותה לנאצים.

הקהילה היהודית בבריטניה אחוזת דאגה (שלא לומר חלחלה) מהאפשרות שקורבין יכהן בעתיד כראש הממשלה. בחודש שעבר פרסמו שלושת העיתונים היהודיים הגדולים בבריטניה מאמר מערכת משותף נגד מנהיג הלייבור. במאמר נכתב כי ממשלה בראשותו של קורבין תהווה "איום קיומי" לחיים היהודיים בבריטניה: "המפלגה, שהיתה עד לאחרונה הבית הטבעי של קהילתנו, מאבדת את הערכים והיושרה שלה בגלל הבוז הקורביני כלפי יהודים וישראל".

תגיות:ג'רמי קורבין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה