חדשות בארץ

נתניהו לראש ממשלת ליטא: מעריך את העמדה המפוכחת שלך ביחס להסכם הגרעין עם איראן

במסיבת עיתונאים משותפת בוילנה עם ראש ממשלת ליטא, סאוליוס סקוורניאליס, הודה לו נתניהו על העמדות הפרו-ישראליות שהוא נוקט בפורומים של האיחוד האירופי

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא היום לביקור מדיני בליטא, במהלכו ישתתף בפסגת המדינות הבלטיות. הוא נפגש הערב עם ראש ממשלת ליטא סאוליוס סקוורניאליס, וצפויות לו בהמשך גם פגישות עם ראש ממשלת לטביה מאריס קוצ'ינסקיס, ראש ממשלת אסטוניה יורי רטס ועם נשיאת ליטא דליה גריבאוסקאיטה בארמון הנשיאות.

טרם המראתו, אמר נתניהו כי הביקור נועד להדק את הקשרים הכלכליים והמדיניים עם המדינות הבלטיות. הוא הוסיף: "אני גם מעוניין לאזן את היחס הלא תמיד ידידותי של האיחוד האירופי אל מול מדינת ישראל, על מנת שנשיג יחס הוגן יותר ואמיתי יותר אל מדינת ישראל. אני עושה זאת באמצעות מגעים עם גושי מדינות בתוך האיחוד האירופי, מדינות מזרח אירופה, עכשיו עם המדינות הבלטיות וגם כמובן עם מדינות אחרות". במהלך פסגת המדינות הבלטיות ידונו נתניהו ושלושת עמיתיו בהעמקת שיתוף הפעולה בין המדינות.

במסיבת עיתונאים משותפת עם סקוורניאליס לאחר פגישתם, הודה לו נתניהו על "העמדה החזקה", כלשונו, שליטא נוקטת בפורומים של האיחוד האירופי – "למען האמת ולמען ישראל וההגינות." נתניהו ציין כי "לעיתים קרובות, ישראל אינה זוכה ליחס ראוי מצד האיחוד האירופי ובריסל. סילופים רבים מופנים כלפינו, ומרענן לראות שאתה נוקט בעמדה של בהירות, אמת ואומץ. דיברנו כיצד ניתן להרחיב זאת".

ראש הממשלה הוסיף: "בדומה לכך, אני מעריך את העובדה שנקטת בעמדה מאוד מפוכחת בנוגע לסוגיית ההסכם עם איראן. זו הייתה עסקה רעה". נתניהו ניצל את ההזדמנות כדי להתייחס להודעתן של שלוש חברות תעופה – "בריטיש איירווייז", "אייר פראנס" ו- KLM – על הפסקת טיסותיהן לאיראן, בשל אי כדאיותן הכלכלית לאור הסנקציות האמריקניות על משטר האייתוללות: "זה טוב. עוד רבות צריכות ללכת בעקבותיהן, עוד רבות ילכו בעקבותיהן. בגלל שאיראן לא צריכה לקבל פרס על התוקפנות שלה באזור, על הניסיונות שלה לזרוע טרור ברחבי המזרח התיכון, באירופה – כפי שהם עשו לפני מספר שבועות – ובמקומות רבים אחרים בעולם. אני מעריך את העמדה החשובה, המציאותית, העצמאית והמפוכחת של ליטא בנושאים אלה ואחרים.

תגיות:ליטא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה