חדשות בארץ

דיווח: הסכם הרגיעה בין ישראל והחמאס "כמעט מוכן"

העיתון "אל-חיאת" מסר, מפי מקור פלסטיני, כי דרושים תיקונים קלים בלבד לפני שניתן יהיה לחתום על ההסכם

(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר כי הסכם הרגיעה בין ישראל והחמאס כמעט מוכן, ונזקק לתיקונים קלים בלבד. העיתון מסר כי ביום ראשון הקרוב תחל מצרים בפעילות אינטנסיבית להשלמת ניסוחו של ההסכם ולהחתמתם של החמאס וישראל עליו.

על פי הידיעה, המסתמכת על "מקור פלסטיני יודע דבר", מי שיחתום על ההסכם מטעם החמאס יהיה סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון. מקורות פלסטיניים בקאהיר צופים כי בתום חופשת חג הקורבן המוסלמי, הפלגים השונים ימשיכו במשא ומתן עם המתווכים המצריים.

מהפרטים שנמסרו ב"אל-חיאת" על הסכם הרגיעה המתגבש עולה, כי תוקפו יהיה למשך שנה אחת, כשבהמשך הוא יוארך בעוד ארבע שנים. בהסכם ייכללו הסעיפים הבאים: הסרת הסגר הכלכלי מעל רצועת עזה, פתיחת מעבר כרם שלום, יצירת קשר בין נמל עזה לנמל בקפריסין, והתחלת נקיטתם של צעדים לפתיחתו מחדש של שדה התעופה בעזה. במסגרת ההסכם החמאס ימסור את שני האזרחים הישראליים בהם הוא מחזיק ואת גופותיהם של חיילי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול הי"ד. בתמורה לכך, תשחרר ישראל את האסירים הפלסטיניים אותם שחררה בעבר בעסקת שליט והוחזרו על ידה לכלא, ומספר נוסף של אסירים. בהסכם נכללת גם הקמתה של קרן פיננסית שתיועד לשיקומה של הרצועה; קרן זו תוקם על ידי מדינות ערביות, האיחוד האירופי וארצות הברית.

מקורות מצריים מסרו ל"אל-חיאת", כי לאחר החתימה על הסכם הרגיעה, מצרים תפעל לקידומו של הפיוס הפנים-פלסטיני בין הפת"ח והחמאס. לשם כך היא תזמן את הפלגים הפלסטיניים לקאהיר, במטרה לנהל שיחות לחתימה על מסמך ליישום הסכם הפיוס שנחתם באוקטובר 2017.

ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, אמר שלשום כי "המצור הלא צודק", כהגדרתו, שהוטל על רצועת עזה עומד להסתיים. בנאום בעזה לרגל חג הקורבן המוסלמי, טען הנייה כי "תהלוכות השיבה" לעבר גדר המערכת בחודשים האחרונים החזירו את הסוגיה הפלסטינית למרכז הבמה והביאו להסדרה המתקרבת ובאה עם ישראל: "זו התוצאה של עמידתכם האיתנה והתנגדותכם, של השהידים שלכם, של הפצעים שלכם", אמר בפנותו לקהל שומעיו ולתושבי הרצועה, "לא יהיה מחיר פוליטי לסיוע ההומניטרי לרצועת עזה". הנייה הוסיף כי "המצור יוסר מבלי לנטוש את העקרונות הלאומיים ואת זכות השיבה לאדמת פלסטין. לא נוותר על העקרונות ועל הרובה".

תגיות:חמאסרגיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה