סיפורים אישיים

"תקראו לרב גרשונוביץ שיבוא לכאן לרפא את המחלקה. אני הולכת הביתה"

"יש כאן 2 צילומים", אמרה מנהלת המחלקה בתדהמה. "בראשון רואים במוחש את הגידול, ובשני, שעשינו עכשיו, הגידול נעלם!"...

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב חנניה צ'ולק – אין כמעט מי שאינו מכיר את איש החסד המופלא, שזכה לסייע למספר עצום של חולים ובני משפחותיהם. הרב צ'ולק אף זכה להיות מקורב לגדולי ישראל רבים.

בשיחה לאתר 'דרשו', סיפר הרב צ'ולק את הסיפור הנפלא הבא: "לזוג מאושר נולדו תאומים למזל טוב, אך לא ארכה שמחתם: ימים ספורים לאחר הלידה, התגלה בבית החולים 'שניידר' כי בגופו של אחד מהם נמצא גידול.

"האב בשברון ליבו נסע לנתיבות, לרבי ראובן יוסף גרשנוביץ, לשפוך את צרתו ולשאול בעצתו. תשובתו של הרב היתה נחרצת: 'הילד בריא. אין לך מה לדאוג'.

האב יצא מעודד, אך ישנה בעיה: הילד מאושפז בבית החולים, ושמעוניין להתחיל בטיפול באופן מיידי. מה עושים? החליט לבקש את עזרתו של הרב צ'ולק.

הרב צ'ולק פונה למנהלת המחלקה, ומספר לה שההורים רוצים להוציא את הילד. המנהלת שומעת את הבקשה, ומגיבה: "עד היום חשבתי שאתה איש משכיל וחכם, שטויות אני לא אוהבת לשמוע".

משיב הרב צ'ולק: "פרופסורית נכבדה, יש אצלנו מושג 'צדיק גוזר' ואנחנו מאמינים בזה. אני לא מבקש שלא לעשות טיפול לילד, אלא שתעשי עוד פעם C.T.".

מנהלת המחלקה הסכימה, והבדיקה בוצעה. התוצאות הותירו אותה חסרת מילים: "יש כאן 2 צילומים", אמרה לרב צ'ולק, "בראשון רואים במוחש את הגידול, ובשני, שעשינו עכשיו, הגידול נעלם!"...

"תגיד לרב גרשונוביץ, שיבוא לכאן וירפא את המחלקה, אני הולכת הביתה, לא חבל על העבודה הקשה שלנו כאן, כשהרב יכול להעלים גידול?", אמרה לרב צ'ולק, שהשיב לה: "זה לא עובד כך, יש 'צדיק גוזר' וזה תלוי בתפילות ובזכויות ולא לכל אחד מגיע".

מוסיף הרב צ'ולק: "צריך לדעת שלתפילות של עם ישראל יש כח עצום להפוך את הטבע. אפשר לבקש הכל ממלך העולם שהכל בידיו בעיני ראיתי זאת, כשליוויתי את בני משפ' גרוס, לאחר שנפגעו משאיפת חומר ההדברה.

"הם הועברו לבית החולים שניידר עם מכשיר 'אקמו לב ריאה' במצב שלא הייתה כמעט תקווה לרפואתם, אבל עם ישראל בקע שערי שמים והתרפאו שלא בדרך הטבע, בזכות התפילות והחיזוקים", מסיים הרב צ'ולק את דבריו.

תגיות:חולהנסהרב גרשונביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה