מנוחה פוקס

בעלי לא עושה כלום בבית, כמו אבא שלו. מה עושים?

איך מרגילים את הבעל לדפוס התנהגות שונה ממה שראה בבית הוריו, ומסבירים לו שביתו שלו דורש התנהלות אחרת?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעלי הגיע מבית שבו האבא היה פטור ממלאכה. יושב בבית ולא עושה כלום, ואמא עושה הכול. בבית שלהם היו שני ילדים, ולנו יש 6 ילדים בלי עין הרע. אני מסבירה לו בכל פעם שהוא לא יכול לשבת כמו אביו, כי כאן יש עבודה רבה והוא חייב לתת יד, אך קשה לי להזיז אותו מדעתו.

אכן, "דפוס ביתי" הולך יחד עם האדם. לכן חשוב כל כך להקפיד על האווירה הביתית ועל הדפוס השורר בבית. בעלך אכן ראה דברים אחרים, הורגל אחרת לחלוטין וקשה להזיזו מהמקום בו הוא עומד. עם זאת, ברור שבית עם 6 ילדים משווע לעזרת האב, ואני בעד שאבא יעזור גם בבית שבו רק 2 ילדים, ואפילו בבית שאין בו עדיין ילדים. יותר מכך – גם אם האב עסוק כל היום במלאכתו, חשוב שיהיה משהו שהוא יעשה בבית, כדי שירגיש באמת שזה ביתו שלו.

כשמעירים לאדם ורוטנים כל הזמן שאינו עושה כלום, הוא לא יזיז את עצמו, רק אולי ייפגע ויכעס. אני מציעה לך להסביר לבעלך שהבית הזה גם שלו, וכדי שירגיש שהוא שלו, שמגיע לו לדרוך בו בכל פינה ולגעת בכל נקודה, כדאי שיבחר לעצמו מלאכה או שתיים שיתמיד לעשותן. הסבירי לו שמי שעושה למען דבר, גם מרגיש מחובר יותר, וכשעושה – גם אחרים מרגישים חיבור אליו.

המשיכי והסבירי שהבית משווע לעזרה. תני  לו לבחור בין מספר מלאכות. למשל: הדחת כלי המטבח מכל היום; הורדת האשפה פעמיים ביום; הלבשת הקטנים לפני שיוצאים לגן; וכך הלאה, לפי מה שמתאים אצלכם. כאשר תמקדי את הדברים, הוא יבין יותר למה את זקוקה בדיוק, ויתרגל לאט לאט לעזור לפי הזמן שבידו.

אל תשכחי להודות לו על מה שהוא עושה. גם מי שחייב במלאכה שמח ומרוצה כשיודעים להעריך אותו על כך.

מנוחה פוקס היא סופרת ומומחית תהליכי חינוך

תגיות:זוגיותעזרה בבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה