חדשות בעולם

ממשיכה להתל: צפון קוריאה הפסיקה לפרק אתר לניסוי טילים בליסטיים

צילומי לוויין חדשים מלמדים כי פיונגיאנג הפסיקה בתחילת החודש את הפעולות לפירוקו של אתר סוהאי בדרום-מערב המדינה

מצעד צבאי בצפון קוריאה, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)מצעד צבאי בצפון קוריאה, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

אתר "North38" חשף הלילה (חמישי) תצלומי לוויין חדשים, מהם עולה כי צפון קוריאה הפסיקה את הפעולות לפירוקו של אתר סוהאי בדרום-מערב המדינה, המשמש לניסויים של טילים בליסטיים.

על פי הדיווח, התמונות החדשות מוכיחות כי מאז ה- 3 באוגוסט לא אובחנה "פעילות פירוק משמעותית" במיתחם הניסויים של מנועי הטילים ובמיתחם השיגור. זאת בניגוד לתמונות מהחודש שעבר, שהצביעו על כך שמתבצעות עבודות פירוק במקום. "אמנם נראה כי הפעילות באתר הואטה", קובעת הידיעה, "אך חלה ירידה קלה בלבד במספר המשאיות והנגררים (מ- 11 ל- 7) במטה המינהלי והביטחוני". בנוסף, "הרכיבים שהוסרו קודם לכן נותרו על הקרקע". חלקים של קירות במיתחם השיגור, שפורקו בחודש שעבר, הושארו אף הם על הקרקע.

המידע החדש מעצים את הספקות והחשדות בנוגע לכוונותיו האמיתיות של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. בפסגה שהתקיימה בסינגפור בחודש יוני בינו לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, סיפק קים התחייבות מעורפלת לפעול לפירוזו מגרעין של חצי האי הקוריאני. בשבועות שחלפו מאז, התפרסמו בתקשורת האמריקנית דיווחים מטרידים אודות המשך פעילותה הגרעינית והבליסטית של המדינה המבודדת. כך, לדוגמה, רשת NBC חשפה כי צפון קוריאה הגבירה בחודשים האחרונים את קצב העשרת האורניום, וכי היא מבצעת את ההעשרה במספר מתקנים חשאיים ברחבי המדינה. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי צפון קוריאה סיימה את הרחבתו של מפעל לבנייתם של טילים בליסטיים שניתן להרכיב עליהם ראשי נפץ גרעיניים. ה"וושינגטון פוסט" טען בסוף החודש שעבר כי פיונגיאנג ממשיכה בפעילות הפיתוח של יכולותיה הבליסטיות הבין-יבשתיות, וזאת במקביל לשיחות שהיא מנהלת עם ארצות הברית על פירוקה מנשק גרעיני. העיתון ציין כי אמנם ישנן עדויות לכך שהצפון קוריאנים החלו לפרק את אתר סוהאי, אבל טען כי מדובר במחווה סמלית בלבד, מכיוון שהאתר ניתן לבנייה מחדש בתוך מספר חודשים.

לרצף הידיעות, מהן עולה כי קים מנסה לרמות את ארצות הברית, נוסף שלשום דו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), הטוען כי אין כל סימנים לכך שצפון קוריאה הפסיקה את פעילותה הגרעינית. הדו"ח קובע כי "המשך פיתוח תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית וההצהרות הנלוות לכך מצידה מהוות מקור לדאגה רבה". טראמפ, שהתייחס השבוע לסוגיית הגרעין הצפון-קוריאני, נשמע דווקא אופטימי: בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס", דיבר הנשיא האמריקני על "כימיה טובה" בינו לבין קים. הוא הביע את אמונתו שצפון קוריאה נקטה בצעדים ממשיים לקראת פירוקה מנשק גרעיני, וכי רבים הסיכויים שהוא ייפגש עם קים פעם נוספת.

תגיות:קים ג'ונג אוןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה