חדשות בארץ

מחבל פתח באש לעבר כוח צה"ל בצפון הרצועה, החיילים השיבו באש

בחסדי שמים, אין נפגעים לכוחותינו. שר הביטחון אביגדור ליברמן קורא לציבור הישראלי לגלות כושר עמידה במאבק מול הטרור: "אם נעמוד עם סטופר ביד ונקטר – ניכשל"

הפרות הסדר על הגדר בסוף השבוע (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)הפרות הסדר על הגדר בסוף השבוע (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

למרות הדיבורים על הסדרה שבדרך בין ישראל והחמאס - ממש לא שקט בגבול שבין רצועת עזה לישראל.

מחבל פתח הבוקר באש לעבר כוח של חיילי צה"ל בצפון הרצועה שהיה בפעילות שגרתית על גדר המערכת. התקרית אירעה בסביבות השעה 7:40, והירי של המחבל בוצע ממרחק של כ- 20-10 מטרים מהגדר. בחסדי שמים, לא היו נפגעים בקרב החיילים. הם השיבו באש לעבר המחבל, וככל הנראה הרגו אותו.

טרור ההצתות ממשיך אף הוא, אם כי 'על אש קטנה': שלוש שריפות פרצו אתמול בעוטף עזה כתוצאה משיגורים של בלוני תבערה מכיוון הרצועה. בעקבות הפרות הסדר האלימות בסוף השבוע, ישראל סגרה אתמול את מעבר ארז באופן חלקי, למעט מעבר במקרים הומניטריים. חשוב לציין, כי מדובר בצעד תגובה סמלי בלבד, מכיוון שהתנועה במעבר זה דלילה למדי, ורוב הפלסטינים המגיעים אליו ממילא עושים זאת כשבידיהם אישורי מעבר לצרכים הומניטריים.

על רקע הביקורת הנמתחת בישראל על שר הביטחון אביגדור ליברמן - ביקורת הנשמעת, בין היתר, גם בקרב שרים בממשלה - פרסם אתמול ליברמן פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הסביר באריכות את עיקרי מדיניותו מול החמאס ומול רצועת עזה, שלדבריו הינה "הר געש שמידי פעם מתפרץ ומזכיר לכל ישראלי שזאת בעיה שאי אפשר להתעלם ממנה ולבטל אותה בהינף יד". ליברמן טען כי מערכת הביטחון בראשותו פועלת "גם בעוצמה וגם בחוכמה", כשפעילות זו נועדה להביא לאחת משתי תוצאות - "הפלת שלטון החמאס, או שחמאס ישנה את עורו ויחזור בשאלה, קרי יכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים ויקבל את העיקרון שיקום תמורת פירוז".

ליברמן הבהיר כי ניתן להגיע אל התוצאה הרצויה בשתי דרכים: "האחת – אנחנו מנחיתים מהלומה צבאית קשה שמחריבה את עזה וכובשים אותה מחדש ומשלמים מחיר כבד בחיי חיילינו. הדרך השניה – העדיפה מבחינתי – יצירת תנאים שבהם תושבי עזה מן השורה יפעלו לבד ויחליפו את שלטון החמאס בהנהגה פרגמטית שלעולם לא תהיה חובבת ציון, אך תעדיף את היתרונות של שיתוף פעולה כלכלי ורמת החיים ברצועת עזה על פני חיכוך בלתי פוסק, שהתוצאה שלו היא סבל מתמשך של רוב האוכלוסייה העזתית".

שר הביטחון הוסיף כי ישראל פועלת על פי אסטרטגיה סדורה ונחושה: "הצעד הראשון באסטרטגיה הזאת הוא היכולת והצורך לתקשר עם ההמונים מעל ראשם של השליטים, ובמקרה של עזה - דיאלוג קבוע ורציף עם התושבים מן השורה מעל ראשה של הנהגת החמאס... תפקידנו ליצור דילמות בפני התושבים ולתקוע, עד כמה שאפשר, טריז בין הנהגה קיצונית המדברת על השמדת מדינת ישראל, לבין אזרח מן השורה המחפש להתפרנס בכבוד ולהביא אוכל למשפחתו. חובתנו ליצור זיקה ישירה בין שקט ביטחוני להטבות כלכליות. העיקרון הבסיסי הזה חייב להיות עיקרון מקודש מבחינתנו. יש טרור ואלימות - המעברים ומרחב הדיג יסגרו. אין טרור - הכל פתוח והכל מתפקד. אלימות לא משתלמת ושקט ביטחוני כן".

בסיכום הפוסט הדגיש ליברמן כי "כל מי שנלחם בטרור יודע שעל מנת להצליח במאבק הזה חייבים קודם כל לקעקע את התמיכה הציבורית ברעיון, במנהיגות או בפעילות של ארגון הטרור. אותו אזרח מן השורה שמעניק, אפילו תמיכה פסיבית או תורם כספים או מציית להוראות הארגון, הוא היעד המרכזי, אותו יש לשכנע שיש אלטרנטיבה טובה יותר. ארגון טרור שמאבד את התמיכה הציבורית סופו להיעלם...". ליברמן הבהיר כי כדי שהמאבק מול הטרור יצליח, הציבור הישראלי נדרש לגלות כושר עמידה: "היכולת שלנו להצליח במאבק מול החמאס לטווח ארוך תלויה לא מעט בנחישות, בהתמדה ובהבנה שזה לא יקרה לא מחר ולא מחרתיים, אבל הרבה יותר מהר ממה שחושבים. אם נאמץ את הגישה הזאת - נצליח. אם נעמוד עם סטופר ביד ונקטר – ניכשל".

תגיות:רצועת עזהחמאסאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה