הורים וילדים

הורים, לא תאמינו מהן הסכנות המאיימות על ילדיכם... בבית

כך תמנעו את הפגיעה הבאה: הסכנות לילדים נמצאות, למרבה האבסורד, דווקא בבית. כתבה חובה להורים, שתסייע לכם לשמור על היקר לכם מכל

  • ט' אלול התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעשור האחרון איבדו 474 ילדים את חייהם כתוצאה מהיפגעות בבית, כאשר 26 מאסונות התרחשו בחודשים האחרונים. למספרים אלו יש להוסיף את מספר הפגיעות שלא הסתיימו במוות, אך גרמו לנזקים משמעותיים ולפעמים אף בלתי הפיכים.

דווקא הבית, שאמור להיות המקום המגן עליהם, היה המקום בהם התרחש האסון. הסיבות השכיחות לפגיעה הן: חנק, נפילה, הרעלה, כוויה וטביעה.

מטבח

קומקום – את הקומקום חשוב להניח קרוב לקיר ככל האפשר, כדי להרחיקו מתינוקות ופעוטות. הקפידו לשפוך את המים הרותחים ממנו, כדי שלא יווצר מצב בו פעוט או ילד שופך את המים על עצמו.

כיריים – אמצו לעצמכם את ההרגל לבשל בכיריים האחוריים. אם אתם מבשלים גם בכיריים הקדמיים, הרחיקו את ידיות הסיר מקצה השיש והפנו אותן לכיוון הפנימי. ילדים יכולים לנסות לתפוס את הידיות כדי לטפס ולראות מה יש בסיר.

 

חדרי ילדים

ארונות וכונניות – יש לקבע לקיר למניעת נפילה.

רהיטים – אל תמקמו רהיטים מתחת לחלון או מעקה, כדי למנוע אפשרות של טיפוס עליהם. אל תמקמו מדפים מעל מיטת הילד.

סוללות – הקפידו שלא יהיו בבית בטריות שלא בשימוש. כאשר אתם מחליפים סוללות, הקפידו לפנות מיד את הישנות. גם את הסוללות במכשירים ובמשחקים סגרו היטב עם בורג או דבק כדי למנוע את הוצאתן על ידי הילדים.

בלונים – אחת הסכנות העצומות בבית היא הבלונים. הקפידו שלא יהיו בלונים שאינם מנופחים בהישג ידם של ילדים. כאשר נקרע בלון, זרק את הקרעים ישירות לפח.

חדר האמבטיה

טמפרטורת המים – לפני שאתם מכניסים ילד לאמבטיה, בדקו תמיד שהמים אינם חמים מידי. כדאי להתקין בברזי האמבטיה (ואף במטבח) אביזר להגבלת הטמפרטורה של המים.

לעולם אל תשאירו מקורות מים פתוחים. סיימתם את הספונג'ה? רוקנו את הדלי. הקפידו לרוקן תמיד בתום השימוש את האמבטיה, גיגית, בריכה מתנפחת, מיכל השתיה של הילד. לעולם אל תשאירו תינוק לבדו באמבטיה. גם אם שכחתם את המגבת.

במידה ויש לכם בריכה ביתית, גדרו אותה מגישת ילדים ללא השגחה. השתמשו בשער שננעל אוטומטית.

תרופות וחומרי ניקוי – אחסנו בארון גבוה או נעול. הרחיקו מהישג ידם של ילדים. אל תעבירו את חומרי הניקוי לבקבוקי שתיה. כבר היו מקרים מעולם.

מעקה וסורגים

הקפידו שמעקה המרפסת (או המדרגות) יהיה בגובה לפחות 1.05. הקפידו ששלבי המעקה לא יהיו אנכיים, כדי למנוע טיפוסם של ילדים. זכרו שמעקה וסורגים הם מצוות עשה מן התורה, כפי שנאמר: "כִּי תִבְנֶה בַּיִת חָדָשׁ וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ, וְלֹא תָשִׂים דָּמִים בְּבֵיתֶךָ, כִּי יִפֹּל הַנֹּפֵל מִמֶּנּוּ" (דברים כב, ח).

התקינו סורגים בכל חלונות הבית. מומלץ להשאיר חלון אחד עם אפשרות לפתיחה מלאה למקרה חירום, אך הקפידו שחלון זה יהיה נעול תמיד. זכרו שרשתות נגד חרקים אינן מספקות הגנה מפני נפילות.

במידה ויש בבית מדרגות, הקפידו שיהיו שערים בשני צידי המדרגות. במידה ויש בבית תינוק זוחל או פעוט, הקפידו שהשער יהיה תמיד סגור.

תגיות:ביתסכנותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה