אמונה

שבילי האמונה: להתפלל על כל דבר, קטן כגדול

כאשר נצא לקניות, לדוגמא, נתפלל כי נמצא את אשר אנו חפצים, ואין בכך חוסר כבוד להשם אלא ההפך: זהו חוסר אמונה לחשוב כי אנו מסתדרים בעצמנו

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

עלינו להרגיל את עצמנו לבקש מהקדוש ברוך הוא כל דבר, קטן כגדול, אין דבר פעוט מדי בשביל להתפלל עליו. שנספיק את האוטובוס, שנחצה את הכביש בשלום, שנצליח לחנך, שנצליח בעבודת המידות, שנספיק לנקות את הבית וכך בכל ענין.

אחד מתלמידיו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל כותב כי על כל דבר קטן שהיה זקוק לו, היה רבו מורה לו להתפלל להשם על כך. כאשר הביע פליאתו שיש להתפלל אף על דבר קטן כזה, אמר לו רבו בתמיהה: "אין זה כבודך שתתפלל להשם יתברך על דבר קטן כזה?!" (מעגלי שיח עמ' 90). כאשר קשה לנו להתפלל על דבר קטן, הדבר נובע מגאווה, אנו סוברים חלילה שאנו מסתדרים בעצמנו, אך התפילה מחנכת אותנו לענווה ולתחושה שמאום לא בידינו.

כאשר נצא לקניות, לדוגמא, נתפלל כי נמצא את אשר אנו חפצים, ואין בכך חוסר כבוד להשם אלא ההפך: זהו חוסר אמונה לחשוב כי אנו מסתדרים בעצמנו. האם אנו רוצים להשאיר את ריבונו של עולם מחוץ לחיינו?!

סיפרה לי אישה סיפור פשוט ויומיומי. היא היתה אם טריה וצעירה ובתה התינוקת הזעירה פחדה מאוד מאמבטיה. בכל פעם שרחצה את הקטנטנה – היתה היא צורחת מבהלה. האם היתה חסרת אונים. גם כך רעדו ידיה בשעת הרחצה, אבל הזעקות הנואשות, הזרועות הלופתות והפנים האדומות והמבוהלות של בתה – הקשו עליה יותר ויותר. כך עבר יום ועוד יום והיא לא ידעה אנה תבוא. עד שיום אחד היא נזכרה באפשרות זמינה מאוד: להתפלל גם על דבר כזה! עמדה ופנתה אל הקדוש ברוך הוא, וביקשה ממנו שיעזור לה.

מאותו לילה ואילך – התינוקת חדלה מהבכי המבועת, והפלא ופלא: אף התחילה ליהנות מהחוויה...

אמרה לי אשה שאין דומה עוגה שלוותה בתפילה של כמה מילים שלא ישרף, שהילדים והבעל יהנו ממנה וכו', לעוגה שלא לוותה בתפילה. לא פעם ולא פעמיים שמעתי על נשים שהוציאו הרבה כסף על פאה והקניה לא הצליחה, אמרו שלא חשבו שגם לזה צריך סיעתא דשמיא. אכן לכל דבר, קטן כגדול, חייבים את ה' עמנו, נתפלל ונבקש על כל ענין.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופסלחץ כאן

תגיות:תפילההרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה