אמונה

שבילי האמונה: איך זכתה אמו של החפץ חיים לבן כזה?

גדולי ישראל ידעו עד כמה תלוי חינוך בניהם בתפילה, לכן השקיעו בתפילה על הבנים, ושפכו דמעות כמים למען הצלחת ילדיהם

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

עלינו לדעת כי כל עם חכמתה של אם בישראל, כאשר אין היא מלווה בתפילה, לא תוכל היא להצליח. לפני ואחרי הכל רק תפילה היא שתעזור לנו לזכות לחנך את ילדינו ללכת בדרך הטוב.

כמובן, תפילה שאינה מלווה בהשקעה ובהשתדלות לא תניב פרות.

גדולי ישראל ידעו עד כמה תלוי חינוך בניהם בתפילה, לכן השקיעו בתפילה על הבנים, ושפכו דמעות כמים למען הצלחת ילדיהם.

תפילות הן הסוד לזכות לילדים צדיקים.

כשנשאלה אמו של החפץ חיים איך זכתה לבן שכזה, התחמקה בתחילה, אך כשהפצירו בה שתגלה את הסוד, היא ענתה שאמא שלה אמרה לה שכל רגע תנצל לתפילה על הילדים, ואכן בכל פעם שגמרה את עבודות הבית או כשחיכתה שהסיר ירתח, ניצלה לתפילה בבכי למען בנה, ואכן מצאו בביתו של החפץ חיים את הסידור של אמו, מוכתם לגמרי מדמעות ואותיותיו מטושטשות.

כך נהגה אמו של החפץ חיים, וזכתה לבן ענק שכזה. נשקיע גם אנו בתפילה, הרי לאף אחת מאתנו אין ביטוח על ילדיה, גם אם תשקיע את כל כולה אין לה ערובה כי אכן כל ילדיה ילכו בדרך הטוב, נכון שאם לא תשקיע הרי שבידיה הרסה. אך זאת עליה לזכור, אם ברצונה לזכות לראות זרע ברך ה' עליה להתפלל, להתפלל ושוב להתפלל.

בדור שלנו גם הורים שמשקיעים ונותנים הכל לילד, משקיעים בחינוך, מעניקים אהבה וחום שהם השומרים על הילד, בכל זאת הרחוב של היום אורב סכנות, הגבולות כולם נפרצו, במחשב אחד קטן בגודל כף יד ניתן לראות את כל התאוות והשטויות שבעולם. אם חלילה נקלע הילד לחברה לא טובה, הרי מספיק שהילד עבר משבר קטן ובדיוק באותו זמן ידע הבית תקופה קשה מעט, והמצב איננו פשוט כלל...

גם אם השקענו הכל, איננו יכולים תמיד לשלוט על התוצאות ובמשפחות הטובות ביותר יש לצערנו ילדים שירדו מן הדרך שלא באשמת ההורים ועל אף השקעתם בכל התחומים. אך דבר אחד בידינו לעשות: להתפלל לסיעתא דשמיא בחינוך ועל כך שילכו הילדים בדרך הטוב. הנשק החזק ביותר מאז ומתמיד הוא תפילה.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופסלחץ כאן

תגיות:החפץ חייםגדולי ישראלהרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה