אמונה

שבילי האמונה: כשמודים על הרע – יהפוך הרע לטוב

גם כשהיו לי ימים של קושי גדול מאוד, האמונה התגברה וההודיה וההתמקדות במה שיש והחיפוש של הטוב בתוך ה"רע" הזה, עזרו לנו לעבור את התקופה הסוערת הזאת

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

שהכל נהיה בדברו – רבי בונים מפשיסחא זצ"ל אומר: כתוב בהלכה "על כולם אומר שהכל נהיה בדברו – יצא" בפשוטם של דברים, הכוונה שבדיעבד אם מברך שהכל על כל דבר מאכל, יוצא ידי חובה, בין אם ברך שהכל על לחם, על ענבים או על מלפפון. אומר הרבי: אדם שמברך שהכל נהיה בדברו – כלומר, מאמין שהכל מה' כולל כל המאורעות המרגיזים, העצובים והמעייפים – יצא, בכח זה הוא יוצא מכל הצרות.

כאשר אדם מודה על טובותיו של ה' עליו – הריהו מושך על עצמו חסד וחנינה.

ומסביר הרבי מסלונים שכשאדם מודה – ה' אומר: אם אתה מקבל את הנהגתי גם אם היא לא טובה בעיניך, אזי אני אהפוך לך את זה לטובה.

הודיה גם על הרע הופכת לענין קל למי שמתרגל ומבין את חשיבות הענין, מכח המציאות שה' לא חייב לי כלום ונותן לי את שנותן!

אך כשהכל זורם זה לא חכמה להודות על הטוב, החכמה היא דוקא כשקשה לעשות זאת, לאמר תודה על מה שיש. כל התיקונים הללו, כל הנסיונות הללו שנראים לנו לפעמים בגדר רע, אם נודה עליהם נזכה לראות בישועות מעל הטבע וה' יהפוך את הרע לטוב.

עברנו נסיון קשה כשעשקו אותנו בעמותה בהרבה כסף, ודוקא בימים שכל כך עבדנו על האמונה והשמחה על אף הנסיונות, ראינו נסים, גם אם לא היה קל הרגשנו את הקב"ה אתנו. ודוקא כשהתחזקנו עוד באמונה והצלחנו אפילו להודות על הקשיים ועל מה שנראה בעיני אדם כרע, ראינו ממש נסים ונפלאות לאורך כל התהליך והרגשנו את ידו הרחומה של ה' נושאת אותנו.

הייתי שרה הרבה את השיר בדמעות של דבקות ותחושת קרבת ה' חזקה: "ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה, בוודאי גם שם נמצא השם יתברך." בהחלט אני לא אותה אחת לפני ואחרי הנסיון.

ואני תולה זאת בכך שגם כשהיו לי ימים של קושי גדול מאוד, האמונה התגברה וההודיה וההתמקדות במה שיש והחיפוש של הטוב בתוך ה"רע" הזה, עזרו לנו לעבור את התקופה הסוערת הזאת ואת גליה האדירים בעשיה מוגברת ובקרבת ה', עם עומק והבנה שמי שלא חווה לא יכול לשער.

לא סותר שיהודי מתפלל לצאת מנסיון או שה' יקל מעליו. אך יש לזכור מהם הכלים שיזכו אותנו לעבור מהר יותר נסיונות ונכון יותר. ממה שלכאורה קשה, ממנו יצמחו המון ישועות.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופסלחץ כאן

תגיות:הודיההרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה