סיפורים אישיים

הרב זילברשטיין במסר חריף: "הכביש הוא של סבתא שלך?"

"איך אתה חונה במקום שאסור, ומפריע לאנשים לנסוע בכביש? הכביש הוא של סבתא שלך?", מסר חריף מהרב זילברשטיין

  • ה' אלול התשע"ח
הגאון הרב יצחק זילברשטייןהגאון הרב יצחק זילברשטיין
אא

סוגיית הקנסות על עבירות תעבורה וחניה שלא כחוק, היא אחת המסעירות בישראל. כעת, חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, מתייחס לפן ההלכתי של הנושא, בעקבות דין תורה שהגיע בסוף בין הזמנים לפתחו.

הרב יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, ענה בחריפות על דין תורה שהגיע לפתחו.

בדין התורה התברר המקרה הבא: א' השאיל ל-ח', רכב עבור יום של נסיעה לקברי צדיקים בצפון. ח' שהגיע לקבר הרמב"ם בטבריה, ראה כי החניות כולם מלאות, והחנה את רכבו במקום שאסור לחנות בו, בצד הכביש.

כשסיים ח' להתפלל בקבר הרמב"ם הופתע לגלות על שמשת הרכב דו"ח משטרתי על סך 500 שקלים בגין הפרעה לתנועה. בסיום היום, החזיר ח' את הרכב לחברו א', לאחר ששילם לו את הסכום על הדו"ח אותו קיבל.

א' הצליח לבטל את הדו"ח, אך סירב להשיב את 500 השקלים לחברו. השניים הגיעו לדין תורה אצל הרב זילברשטיין, אשר למרבה ההפתעה פסק כי א' אינו מחויב להשיב לחברו את הכסף למרות שהדו"ח בוטל.

הרב זילברשטיין נימק את הפסק, באומרו: "השואל הוא פרא אדם. איך אתה חונה במקום שאסור לחנות בו? איך אתה מפריע לאנשים לנסוע בכביש? הכביש של הסבתא שלך? כביש זה רכוש הציבור. לציבור יש את הזכות לנסוע במקום נורמלי".

עוד הוסיף הרב, בציינו כי "הוא לא סתם קיבל את הדו"ח. לאחר קבלת הדו"ח הוא כבר לא 'שואל' אלא הופך להיות משתמש ברכב בלא רשות, כיוון שהוא עובר על כללי התנועה ברכב שאינו שלו. על פי דין תורה", הוסיף הרב וציין, "הוא צריך לשלם אלף שקל כי הוא נוסע ברכב בלי רשות".

תגיות:חניההרב זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה