חדשות בארץ

הסכם קרוב עם חמאס? ראש המודיעין המצרי הגיע לפגישות בישראל

על פי דיווח בעיתון ערבי היוצא לאור בלונדון, ראש המודיעין הכללי של מצרים ביקר בישראל על מנת לקדם את מאמצי ההסדרה מול חמאס

  • ה' אלול התשע"ח
(צילום: עבד רחים חטיב / Flash90)(צילום: עבד רחים חטיב / Flash90)
אא

ראש המודיעין הכללי של מצרים, עבאס כמאל, ביקר אתמול (רביעי) בתל אביב, וזאת על מנת לקדם את מאמצי ההסדרה מול חמאס ברצועת עזה – כך דווח אתמול (רביעי) בעיתון "אל-חייאת", היוצא לאור בלונדון.

על פי הדיווח, כאמל נסע לישראל כדי לדון בפרטי ההסדרה שכוללים את הסכמתה של ישראל להפסקת אש, יישום פרויקטים הומניטריים ברצועה ובהמשך קיום משא ומתן עקיף עם חמאס על חילופי אסירים.

היום צפוי הבכיר להיפגש עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן. יתכן וכבר מחר (שישי) יכנסו ארגוני הטרור ברצועת עזה מסיבת עיתונאים משותפת, בה יכריזו על ההסדרה עם ישראל בתיווך מצרים והאו"ם.

כזכור, אתמול  תקף אבו מאזן את ישראל, באמרו: "מה שקורה בישראל הוא בלתי נסבל. העולם שכח את האפרטהייד בדרום אפריקה ובארה"ב. עלינו להתאחד נגד חוק הלאום. אנחנו הראשונים שעמדנו נגדו 'עסקת המאה' ונמשיך להתנגד עד שתיפול".

באשר למאמצי הפיוס בין פתח לחמאס, אמר הנשיא הפלסטיני: "מצרים עושה מאמצים במטרה להגיע לפיוס. לא נסכים - אלא לפיוס מלא תחת ממשלה אחת, חוק אחד, נשק אחד וללא מיליציות".

"אין מדינה ברצועת עזה ולא תהיה מדינה בלי רצועת עזה. אולם, לחמאס אין נכונות להגיע לפיוס ויש כאלה שמעודדים אותו לכך".

אתמול בבוקר החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לפתוח מחדש את מעבר כרם שלום לפעילות מלאה וכן להרחיב את מרחב הדיג ברצועת עזה לתשעה מיילים ימיים.

תגיות:ישראלמצריםעבאס כמאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה