חדשות בארץ

מעונות היום מתריעים: "לא נפתח את שנת הלימודים"

משרד האוצר הודיע ששכר הלימוד במעונות יתייקר בכ-1000 שקלים בשנת הלימודים הקרובה, וההורים זועמים. מפעילי המעונות טוענים: "התוספת חשובה, אך משרד האוצר הוא זה שצריך לשאת בה"

(אילוסטרציה: שאטורסטוק)(אילוסטרציה: שאטורסטוק)
אא

יש לכם ילדים במעונות של התמ"ת? החל משנת הלימודים הקרובה תידרשו לשלם עבורם קרוב ל-1000 שקלים נוספים לשנה. הסיבה לכך היא החלטה של ועדת המחירים של משרד האוצר שהודיעה כי התעריף עבור תינוק (עד גיל שנה ושלושה חודשים) יגדל ב-93 שקלים בחודש, ואילו תשלום על פעוט (גיל שנה ושלושה חודשים ומעלה) יגדל ב-80 שקלים לחודש.

בסך הכל לומדים במעונות המפוקחים שבמדינת ישראל כ-150 אלף תינוקות ופעוטות, וחישוב פשוט מוכיח כי התוספת עומדת להיות עצומה. מה יעשו בסכומים שיתקבלו? במשרד האוצר הודיעו כי הם נצרכים עקב התייקרות השכר במגזר הציבורי, וכן כדי להעלות את שכרן של  המטפלות בכ-35 שקלים לחודש.

ההחלטה התקבלה כאמור על ידי משרד האוצר, אך מנהלי הרשתות שמפעילות את המעונות התכנסו לדיון והודיעו כי לא ייתכן בשום אופן לאפשר מצב בו ההורים ישלמו מכיסם סכום כה משמעותי. "התוספת למטפלות היא משמעותית, אך לא על חשבון ההורים", הם טענו.

הרשתות אשר נמנות על כל קצוות הקשת של החברה הישראלית הודיעו כי אם הגזירה החדשה לא תבוטל, ולא יוחלט בהקדם על כך שמשרד האוצר לוקח על עצמו לפחות את תוספת רוב התשלום, שנת הלימודים לא תיפתח והם יצאו בשביתה.

תגיות:מעונותשביתהמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה