חדשות בארץ

לאחר שבועיים של סגר: מעבר כרם שלום ייפתח הבוקר

שר הביטחון ליברמן הורה לפתוח הבוקר את מעבר כרם שלום לפעילות מלאה, לאחר שלושה ימי שקט

  • ד' אלול התשע"ח
(עבד רחים חטיב / Flash90)(עבד רחים חטיב / Flash90)
אא

הבוקר (רביעי) הודיע דובר צה"ל כי בהתאם להחלטת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ולאחר התייעצות עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מעבר כרם שלום ייפתח הבוקר מחדש לפעילות מלאה.

כן הודיע הדובר כי מרחב הדיג ברצועה יורחב לתשעה מיילים ימיים.

אתמול קיים שר הביטחון דיון הערכת מצב עם הרמטכ"ל, ראש המל"ל, נציג השב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכירים נוספים במערכת הביטחון. במהלך הדיון הוחלט כי אם השקט השורר בגבול עזה מתחילת השבוע ישמר עד הבוקר, ייפתח מעבר כרם שלום מחדש.

מעבר כרם שלום נסגר שוב בתחילת החודש, למעט הכנסת מזון ותרופות, כאשר ליברמן הבהיר כי ישראל אינה מתכוונת "לשחק פינג פונג עם הרצועה". הוא אמר כי "עד שלא ייפסק לגמרי טרור העפיפונים והחיכוך על הגדר, זה מה שיישאר - מזון ותרופות".

למרות שמתחילת השבוע אכן שורר שקט יחסי בגבול הרצועה, לא ניתן לדבר על שקט מוחלט. אתמול דווח על ארבעה בלוני תבערה שנחתו סמוך לקיבוץ ארז, אך לא גרמו לשריפה.

קצין הביטחון של המועצה האזורית שער הנגב, אייל חג'בי, נשמע פסימי למדיי כשהגדיר את המתרחש כ"מציאות הזויה": "גם כשאנחנו פותחים את המעברים לפלסטינים ושיהיה להם טוב, הם עדיין משגרים. טרור הבלונים - ניאלץ להתרגל אליו, כמו הרקטות. זה השגרה שלנו". בהקשר זה יש לציין כי תושבים בדרום טוענים בשבועות האחרונים שהנתונים שמוסרים גורמי הכבאות הרשמיים על בלוני התבערה והשריפות שהם מחוללים בעוטף עזה אינם משקפים את המציאות בשטח, הקשה בהרבה.

פתיחת מעבר כרם שלום, לאחר שלושה ימים של שקט, נועדה לאותת לאוכלוסיה בעזה כי שמירת השקט היא בראש ובראשונה אינטרס של תושבי עזה עצמם.

תגיות:הסגרמעבר כרם שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה