אמונה

אמונה מגבילה – מגבילה גם את השפע משמים

אדם שבתת-המודע שלו ישנן אמונות תת-הכרתיות שאין סיכוי שהוא יזכה לישועה בתחום מסוים, סותם לעצמו את השפע באותו תחום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בנוסף להשפעה של אמונות מגבילות על התקדמות האדם ויכולתו לעשות שינויים באישיות, יש לאמונות המגבילות השפעה גם על השפע המוכן לרדת עלינו משמים. כפי שהרחבנו בנקודה של חשיבה חיובית, כפי שהאדם חושב ומאמין למטה, כך הוא מעורר דברים למעלה. אדם שבתת-המודע שלו ישנן אמונות תת-הכרתיות שאין סיכוי שהוא יזכה לישועה בתחום מסוים, סותם לעצמו את השפע באותו תחום, ולפעמים לא מאפשר לשפע שמוכן לו בשמים – לרדת עליו. כשהוא ימוסס את האמונות התת-הכרתיות המגבילות שלו – ייפתחו לו שערי שמים והוא יכין לעצמו כלים לזכות בישועת ה'.

תלמידה שלי בקורס להכשרת מדריכות כלות סיפרה שאחרי הקורס רצתה מאוד לקבל כלות להדרכה, אבל בתוך תוכה חרדה מכך שיבואו אליה, שכן לא האמינה שהיא אכן מסוגלת לעשות זאת כראוי. כשעבדה על האמונה המגבילה הזו – התחילו כלות להגיע אליה. אבל אז שוב תפסה אותה החרדה, שמא אינה עושה זאת נכון – וגם הפניות פסקו... החליטה לעבוד על כך בעזרת בעלת מקצוע ולשחרר את האמונות המגבילות שבתוכה – ומאז היא מצליחה מאוד, עד שהיא נאלצת לסרב לפניות מרוב עומס.

האמונה שאני לא ראויה לישועה – עוצרת את הישועה

יש אמונה תת-הכרתית נוספת שאומרת, שאמנם אנו מאמינים שה' יכול להושיע אותנו, אך לא מאמינים שמגיע לנו שה' יעזור לנו. האמונה המגבילה הזאת משוכנעת ש"אני לא מספיק צדיקה שה' יעזור לי", או ש"ה' לא אוהב אותי", או ש"אינני ראויה לזכות לישועה" וכו'. האמונה הזאת עוצרת את צינורות השפע וחוסמת את הטוב מלהגיע.

אמונה תת-הכרתית זו כמובן אינה נכונה, כפי שהרחבנו בסעיף של חיזוק באמונה בנקודה של להאמין שאני ראויה לישועה.

הכרתי אשה שהיתה ברוכת כשרונות, אך אמא שלה שידרה לה תמיד שלבן אדם אסור להצליח יותר מדי ולא להראות לשני שהוא שמח, וזה עצר אותה מאד מלרצות להתקדם או להצליח, ולכן נתקעה תמיד. כשהבינה מה תוקע אותה, עבדה על כך, והיום היא ב"ה מצליחה בכל התחומים.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:שפעהרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה