אמונה

שבילי האמונה: כשבוטחים בה’ אפשר לצאת מהצרה

הביטו הבעל והאשה זה בזה, ואז אמרה האשה: עזוב, מה אנחנו צריכים לשלם כל כך הרבה? נבטח בה' והוא יעזור גם בלי מאה מטבעות זהב...

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

 

אחד בא לרבי מרדכי מנשכיז זצ"ל שהיה ידוע שברכותיו מתקיימות, בחינת "צדיק גוזר ה' מקיים", וביקש רפואה כי היה חולה מאד. אמר לו הרבי: לא בטוח שתתרפא. שאל האיש: למה? אמר לו: אספר לך סיפור.

לרבי מקוזניץ זצ"ל הגיעו בני זוג ואמרו שאבד להם שק של כסף, שהרבי יגזור שימצאוהו. סרב הרבי. אמר האיש: אתן לרבי מטבע זהב, והרבי יגזור. אמר הרבי: לא אגזור, רק אם תתן מאה מטבעות זהב.

הביטו הבעל והאשה זה בזה, ואז אמרה האשה: עזוב, מה אנחנו צריכים לשלם כל כך הרבה? נבטח בה' והוא יעזור גם בלי מאה מטבעות זהב...

אמר הרבי: עכשיו אני יכול לברך אתכם שתמצאו את השק, כי עכשיו חזרתם להאמין בה'.

המשיך ואמר הרבי מנשכיז לחולה: הגעת אלי, שמעת שיש רבי שגוזר רפואות וישועות – ושכחת את ה'! רק אם תבטח בה' שהוא מקור הישועה, אוכל לברך אותך.

הבטחון עוזר לאדם להתמודד בכל מצב ומוציא אותו מכל קושי. הבטחון משחרר מרגשות שליליים ומושך על האדם השגחה וישועה.

שמעתי פעם את סיפורו של צוללן שחזר בתשובה, כיום הוא רב קהילה ידועה. הוא סיפר שבמהלך צלילה נקלע למצוקה, ומדובר בתקלה שאם לא מתקנים אותה תוך דקות אחדות, עלולים למות או להפוך למשותקים. הוא היה עדיין חילוני אבל הבין שאין לו שום מנוס אלא לצעוק לאביו שבשמים, ברגע זה חש בתוכו אמונה חזקה ועמוקה שהקב"ה יהיה בעזרו. והנה באופן פלאי כלשהו הצליח לעלות שוב מעל למים. עד היום אין איש מבין איך הוא שרד. בעקבות הארוע שב בתשובה שלמה. והנה בהמשך החיים חלה אחד מבניו, ומצבו היה מייאש. אותה נקודה של אמונה עמוקה התעוררה בו כאז, והוא התאמץ לקבע את האמונה בישועת הבורא, להתפלל ולהתחזק, ואכן נצחה האמונה את הטבע, ובנו הבריא.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:אמונההרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה