חדשות בארץ

משטרת הדעות: הקריא ברדיו מכתב של הרבי מליובאוויטש נגד הלהט"ב – וננזף

אורי רווח, שדר ערוץ הרדיו "כאן מורשת" הפונה לציבור הדתי והחרדי, 'נקרא לסדר' על ידי מנהלי הערוץ לאחר שהביא את דעת התורה נגד הלהט"ב

אורי רווח (צילום: Nati Shohat/Flash90)אורי רווח (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

העיתונאי אורי רווח, המשדר בערוץ הרדיו "כאן מורשת", זומן אתמול לשיחת נזיפה אצל מנהלי הערוץ. העילה לשיחה: רווח הקריא מכתב של הרבי מליובאוויטש זצ"ל שעוסק בלהט"ב. את הידיעה פרסם לראשונה כתב "ישראל היום", יהודה שלזינגר.

"כאן מורשת" הינה תחנת רדיו בתאגיד השידור "כאן", הפונה בעיקר לקהל הדתי והחרדי. רווח, חסיד חב"ד, משדר בכל מוצאי שבת את התכנית "מלווה מלכה". בסוף השבוע האחרון עסקה התכנית בסוגיית "הנישואין בניגוד להלכה היהודית", שעלתה בתקופה האחרונה לכותרות. במהלך השידור ציטט רווח מהמכתב, שנכתב לפני למעלה מארבעים שנה, ובו השיב הרבי מליובאוויטש לשאלה שהופנתה אליו מאדם שחש מצוקה בשל נטיותיו וביקש הדרכה כיצד להתמודד. בין היתר נאמר במכתב: "אמנם כל הברכות נובעות מאת ה', אבל האדם צריך לעשות מה שדרוש בסדר הטבעי. בעניין הבעיה האמורה, אתה בוודאות יודע על רופאים ופסיכיאטרים שמטפלים בזה, ושהצליחו במקרים רבים. ידועים לי על מספר מקרים של אנשים שהייתה להם הבעיה הזאת, אבל בסופו של דבר התגברו עליה, התחתנו והקימו משפחות".

מהנהלת התאגיד נמסרה תגובה ארוכה, שמנסה להצדיק בסוג של התפלפלות את הצעד בו נקטה לסתום את פיו של רווח. בתחילת התגובה נאמר כי "שידורי הרדיו של כאן מספקים מענה וביטוי לגוונים השונים המרכיבים את החברה הישראלית. בכל אחת משמונה רשתות הרדיו בתאגיד השידור הציבורי מוצגים קולות, השקפות ופנים שונים, אשר אינם מתיישבים בהכרח עם אלה של חלקים אחרים בציבור. אין דעה שאינה לגיטימית ואף עמדה לא תושתק, כל עוד היא מושמעת בהקשר הנכון, אינה מסיתה והבאתה עומדת בכללי הקוד האתי של התאגיד". בהמשך טוענת הנהלת התאגיד כי "'כאן מורשת', התחנה החרדית דתית ציבורית, עוסקת בשידוריה במגוון נושאים העומדים במרכז סדר היום הציבורי. בהם נושאים שהתקשורת החרדית האחרת נמנעת מהם במופגן. הטיפול יכול להיות בהקשר העיתונאי או לחילופין בהקשר ההלכתי, בתוכניות המשלבות שיח של רבנים עם המאזינים. כך טופל גם נושא מחאת השוויון. בשורת התוכניות שסיקרו את הנושא הושמעו עמדות מנוגדות והובאו זוויות שונות של המחאה". רווח - כך נטען בסיומה של התגובה - חרג מרוחה של התכנית כאשר הביא את עמדת הרבי מליובאוויטש בעניין הלהט"ב: "'מלווה מלכה' היא תוכנית ותיקה אשר משודרת כבר עשרות שנים, ומהותה הוא לספק למאזינים מעבר מהנה ונעים - לא פוגעני ומכיל - מן השבת אל החול. 'כאן מורשת' עושה שימוש בכלים העומדים ברשותה בכדי לוודא כי התוכנית תקפיד על אופייה הערכי ועל כללי השידור הציבורי".

תגיות:אורי רווחחופש ביטוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה