שאלון יהדות

דודו זר: "אין יום שאיני מרים את עיניי ומדבר עם בורא עולם"

דודו זר, כוכב הילדים הנוסטלגי, מספר במדור 'ניצוצות' מיוחד מה הוא עושה עם אחיו מדי יום כבר 45 שנה, למה הוא מעריץ את הרב לאו, ומהו הספר היחיד שתמיד פתוח על שולחנו

  • כ"ז אב התשע"ח
אא

נעים להכיר

דודו זר, 69, נשוי לנילי, שחקן וזמר, מתגורר בארה"ב.

 

ניצוץ של נוסטלגיה

"כל סיפור חיי מבוסס על השכונה בה נולדתי בירושלים, שכונת הבוכרים. זה סיפור של ילדות נפלאה, שכנים טובים, אהבת חינם יומיומית, משחקים עם חברים, חגים עם כולם, משפחה ענפה, ומסורת מסורת מסורת".

ניצוץ של שורשים 

"זכורה לי מאוד לטובה סבתי, סבתא רחל זר ז"ל, אמה של אמי חנה ע"ה, שהייתה צדיקה גמורה. סבתא חיה איתנו בבית, ולמעשה גידלה אותנו. ממנה למדתי את השיעורים החשובים ביותר  בחיי. מאהבת האדם שהייתה בה, דרך הנתינה האין סופית, ועד הבישול המיוחד של העדה המשהדית פרסית. קשה לי לדמיין את עצמי ללא השפעתה של האישה המדהימה הזאת".

 

ניצוץ של יהדות

"ניצוץ היהדות עבורי הוא אחי גידי, שיבדל לחיים טובים וארוכים. גידי חזר בתשובה לפני כ-45 שנה, ומעולם לא היו בינינו ויכוחים על חילוניותי או על דתיותו. עד היום אנחנו משוחחים מדי יום, והוא בדיוק הדוגמא של הכלת השונה ו'ואהבת לרעך כמוך'".

 

ניצוץ של השראה

"כאיש שעסק בטלוויזיה חינוכית, אני מעריץ את הרב לאו על יכולתו להעביר בנועם ובכישרון ניצוצות יהדות לעמך ישראל".

 

ניצוץ של עשייה

"רוב עשייתי הייתה קשורה לילדים, וגם כיום אני מופיע לילדים ומשתדל לשמח וללמד. אני מודה לאלוהים כל יום על שנתן בי את הכישרון לשיר ולשמח".

ניצוץ של מצווה

"מצווה שיקרה ללבי במיוחד היא מתן בסתר. האדם שיודע לתת מבלי לקבל שום תמורה הוא היהודי האמיתי. וכמובן ביקור חולים".

 

ניצוץ של שבת

"שבת תמיד מחזירה אותי לילדות. שבת בבית הכנסת עם אבא וסבא, אמי אחי ואחיותיי וכל המשפחה המורחבת, החברים והשכנים. אווירת הקודש, השקט מסביב, האוכל המיוחד לשבת, וכמובן הרגשת השכינה השורה בירושלים. היום לצערי אני לא מרגיש כך, גם כשאני נמצא בארץ".

 

ניצוץ של תפילה

"אינני מתפלל במובן ההלכתי של העניין, למעט ביקורים בבית הכנסת בחגים ובימי אזכרה לקרובי משפחתי, אבל אין יום שאיני מרים את עיניי מעלה ומדבר עם בורא עולם. אם ברגעים של חולשה, ואם ברגעים של נחת".

 

ניצוץ של התמודדות

"למדתי להתמודד ולהתגבר מהוריי וממוריי ואחר כך מאנשים נוספים שהעניקו לי כלים חשובים בתחום זה של התמודדות עם קשיים ומכשולים. אבל הכתף הראשונה שאני נשען עליה היא כתפו של אחי, ויתכן שהעובדה שהוא אדם מאמין יוצרת את הקשר לקדוש ברוך הוא במידה רבה".

 

ניצוץ של לימוד

"אין חלק בתורה שאני פונה אליו באופן מיוחד, אבל התנ"ך פתוח על שולחני ומידי פעם אני קורא בו ומפליג לשורשיי היהודיים ולהיסטוריה אליה אני שייך".

 

ניצוץ של התעוררות

"כמו אצל כולם, בימים של קושי הפנייה המיידית היא אליו לעזרה, ובימים של נחת - ההודיה על נתינתו לי".

 

ניצוץ של סיום

"אני מקווה שיזכרו לי את מאמציי לשמח ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים, ואולי שהשארתי חותם קטן לחינוכו של הגיל הרך בתקופתי".

 

 

תגיות:ניצוצותדודו זר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה