סגולות

סגולה מיוחדת מהאר"י הקדוש לשבת הקרובה, ראש חודש אלול

ימי ראש חודש אלול, שחלים השנה בשבת הקרובה וביום ראשון, הינם עת רצון מיוחדים לקבלת התפילות. קראו את דבריו המרגשים של האר"י הקדוש

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הגאון מוילנא, בביאורו למגילת אסתר, כותב דברים נוראים בנוגע ליום ראש חודש אלול. על הפסוק: "בשנת שלוש למלכו עשה משתה... ימים רבים שמונים ומאת יום", מבאר הגאון כי השנה היא בת 365 ימים ורבע יום, וכיוון שמקצת היום ככולו נמצא שהשנה נחשבת כ-366 ימים. הגר"א ממשיך ומסביר כי בשמים דנים את האדם רק על מחצה מהם, כלומר על הימים ולא על הלילות (מקור הדברים במסכת שבת פ"ט) כי בזה הזמן הם ישנים ולא חוטאים. נמצא שכביכול רק 183 ימים הם בידו של היצר הרע, וכנגד הימים האלה היתה סעודתו של אחשוורוש (המשול ליצר הרע) 180 יום. ומה בנוגע לשלושת הימים החסרים? אלו שלושה ימים שלא שולט בהם יצר הרע. וכה דברי הגר"א: "וג' הימים הנותרים שלא ערך בהם סעודתו הם ראש חודש אלול וראש השנה ויום הכיפורים שהם ימי צער ליצר הרע".

סנגורן של ישראל, רבי לוי יצחק מברדיטשוב כותב בספרו 'קדושת לוי' כי הפסוק בישעיהו: "הנותן בים דרך ובמים רבים נתיבה" נכתב על ראש חודש אלול. כה דבריו המרגשים: "הכלל הוא, כי בראש חודש אלול השם יתברך מגלה אלוקותו ומלכותו לנשמת ישראל, וכי הוא מנהיג את כל העולמות בחסדו הגדול, וישראל עם קדושו ממליכים עול מלכותו עליהם. וזה 'הנותן בים דרך' - זה ראש חודש אלול". כלומר, בראש חודש אלול מגלה השם יתברך לנשמת ישראל כי הוא מנהיג העולם.

האר"י הקדוש מבאר כי עיקר התשובה מקובלת בימי חודש אלול. ב'עץ הדעת טוב' נכתב: "ועיקר התשובה הזו להיותה מקובלת בראש חודש אלול, הנקרא 'ירח הימים הנוראים', כי אז תפילתך נשמעת ושערי תשובה פתוחים, כמו שכתוב 'דרשו השם בהמצאו' ובסוד 'אני לדודי ודודי לי' ראשי תיבות אלול, כי אז נהפך הקב"ה לידיד ואוהב אל האדם השב בתשובה''.

ה"פנים יפות" מבאר כי הפסוק: "ולי מה יקרו רעיך קל" נכתב על ימי אלול, ששורשו הוא כמו שאמר האר"י שהם ימי ריעות וידידות בין ה' לעמו וימי רצון, וכי חודש זה מכפר על כל השנה, בשל רחמיו וחסדיו של ה'.

רבי שניאור זלמן מלאדי המשיל את חודש אלול למלך הנמצא בשדה ופוגש את נתיניו. שם, יכולים כולם לגשת אליו ולשטוח את בקשותיהם והמלך מקבל את פניהם בסבר פנים יפות ומחייך אליהם.

חודש אלול הוא זמן בו מלך העולם נמצא ב'שדה' וניתן להגיע אליו בקלות. בחודש זה ניתן לבקש סיעתא דשמיא להתעלות רוחנית, והוא ניתן מתוך אהבתו של השם יתברך לעמו האהוב על מנת שיתכפרו כל חטאיהם.

הרב יצחק פנגר בהרצאה מיוחדת - שערי הרחמים נפתחים בחודש אלול:

 

תגיות:סגולההאר"י הקדושראש חודש אלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה