חדשות בארץ

ליברמן: המשטר הסורי בונה צבא יבשה רחב וחדש, אנחנו מוכנים

שר הביטחון, שביקר בתרגיל שריון ברמת הגולן, אמר כי חיל השריון "היה ויהיה כוח המחץ העיקרי של צה"ל בכל תמרון קרקעי, ובמיוחד כאן בצפון"

"מוכנים לכל תרחיש": ליברמן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)"מוכנים לכל תרחיש": ליברמן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שלישי) כי המשטר הסורי מתכוון לבנות מחדש את צבאו ואף לחזקו מעבר לממדיו הקודמים, אך ישראל עוקבת אחרי ההתפתחויות וצה"ל מוכן "לכל תרחיש".

ליברמן אמר את הדברים בעת שביקר, יחד עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, בתרגיל שריון ברמת הגולן. בדבריו לכתבים שיבח שר הביטחון את חיל השריון, שלדבריו התגבר על המשבר העמוק בו היה שרוי בשנים האחרונות: "התרשמתי בצורה הכי משכנעת שיש לנו חיל שריון מוכן, ערוך ויודע מה משימתו". הוא הדגיש כי החיל "היה ויהיה כוח המחץ העיקרי של צה"ל בכל תמרון קרקעי, ובמיוחד כאן בצפון".

בהתייחסו להתפתחויות בגיזרת הצפון, לאור הצלחתו של המשטר הסורי לגבור על ארגוני המורדים ולחזור לגבול עם ישראל, אמר ליברמן: "ממול אנו רואים את צבא סוריה שלא מסתפק בהשתלטות על כל השטח הסורי, אלא בפירוש בונה צבא יבשה רחב, חדש, שיחזור לממדיו הקודמים ואף מעבר לזה. לכן, אנחנו עוקבים אחרי כל ההתפתחויות ואנחנו מוכנים לכל תרחיש".

ליברמן הביע תמיכה בסנקציות הכלכליות שהטילה ארצות הברית על איראן, שנכנסו היום לתוקף, ומתח ביקורת על מדינות אירופה שהודיעו כי ימשיכו לעשות עסקים עם טהראן. הוא ציין אמר כי הסנקציות הינן דבר מתבקש לאור פעילותו החתרנית של המשטר האיראני ברחבי המזרח התיכון: "צריך להבין שההסכם האחרון [הסכם הגרעין עם איראן] הביא מיליארדי דולרים למשטר האייתולות, שהשתמשו בו לא לטובת האזרחים, אלא לטובת טרור וחתרנות בכל המזרח התיכון. התקציב של משמרות המהפכה וכוח קודס לאותה פעילות חתרנית, כולל מימון הפעילות של כוח קודס בסוריה, מימון חיזבאללה, מימון המיליציות השיעיות בעיראק, מימון המיליציות של החות'ים בתימן, מימון של החמאס והג'יהאד האסלאמי – מסתכם ב- 2.5 מיליארד דולר בשנה". ליברמן הוסיף כי למרות הקשיים הכלכליים ובעיות הפנים של איראן, המשטר בטהראן מתכוון להמשיך ולהוציא סכומי עתק למימונן של פעולות טרור: "לכן, כשמדברים על הסיוע לכלכלת איראן זה לא סיוע לכלכלת איראן, מה שדיברו מנהיגי אירופה, זה סיוע למשטר האיראני. זה לא סיוע לעם האיראני, זה סיוע למשטר האיראני שמפיץ טרור על אדמת אירופה כולל בתקופה האחרונה".

תגיות:אביגדור ליברמןסוריהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה