חדשות בעולם

חתונת הטרור: בנו של בן לאדן התחתן עם בתו של מפקד פיגועי ה- 11 בספטמבר

את המידע מסרו אחיו למחצה של אוסאמה בן לאדן, מנהיג ארגון הטרור "אל-קאעדה" שחוסל בפקיסטן במאי 2011 במבצע של יחידת הקומנדו האמריקנית "אריות הים"

הפיגוע במגדלי התאומים, 11 בספטמבר 2011 (wikimedia, public domain)הפיגוע במגדלי התאומים, 11 בספטמבר 2011 (wikimedia, public domain)
אא

חמזה בן לאדן, בנו של מנהיג "אל-קאעדה" אוסאמה בן לאדן, התחתן עם בתו של מוחמד עטא, הטרוריסט המצרי שהיה בין מתכנני פיגועי ה- 11 בספטמבר בארצות הברית בשנת 2001 ופיקד על הטרוריסטים שביצעו אותם. עטא אף השתתף באופן אישי באחד הפיגועים: הוא היה בין חוטפיו של המטוס הראשון שהתרסק לתוך הבניין הצפוני של מגדלי התאומים בניו יורק.

את המידע על חתונתם של בני הזוג עם ה"ייחוס" המפוקפק מסרו אחמד וחסן אל-אטאס, דודיו של החתן ואחיו למחצה של אוסאמה בן לאדן. השניים התראיינו יחד עם אימם, עליה ראנם, לעיתון הבריטי "גרדיאן", באחוזתם בעיר הנמל הסעודית ג'דה.

ראנם, בת למשפחה עלווית מעיר החוף הסורית לטקיה, עברה באמצע שנות החמישים לסעודיה, והתחתנה עם איש העסקים העשיר מוחמד בן לאדן. מנישואין אלו נולד להם בן יחיד – אוסאמה, לימים מייסדו ומנהיגו של ארגון הטרור "אל-קאעדה", האחראי לפיגועי ה- 11 בספטמבר שגרמו לרציחתם של קרוב ל- 3,000 בני אדם. בהיותו בן שלוש, התגרשו הוריו של אוסאמה בן לאדן. אמו נישאה למוחמד אל-אטאס, אחד מעובדי אימפריית הבנייה של המשפחה.

אוסאמה בן לאדן חוסל בפקיסטן בשנת 2011, במבצע צבאי של יחידת הקומנדו האמריקנית "אריות היום". בראיון ל"גרדיאן" טענו בני משפחתו כי לא שמעו ממנו מאז 1999 ועד מותו. בשנתיים האחרונות פרסם בנו בן ה- 28, חמזה, מספר הודעות בהן קרא לתומכיו להילחם נגד וושינגטון, פריז, לונדון ותל אביב. הוא נשבע לנקום את מות אביו, ונחשב כבעל פוטנציאל הרס רב וכמי שיירש בעתיד את איימן א-זוואהירי, מנהיגו הנוכחי של ארגון הטרור. בינואר 2017 הכניסה מחלקת המדינה האמריקנית את חמזה בן לאדן לרשימת הטרוריסטים העולמית.

דודיו של בן לאדן הצעיר, אחמד וחסן אל-אטאס, אמרו בראיון כי לא שמעו ממנו ולא קיבלו ממנו כל מסר, וכי הם אינם בטוחים היכן הוא נמצא – "ייתכן באפגניסטן". לדבריהם, הם מאמינים שהוא מחזיק בעמדה בכירה בארגון "אל-קאעדה" וכי הוא מתכוון לממש את איומיו ולנקום את מות אביו. חסן אל-אטאס אמר: "אם חמזה היה עכשיו לפניי, הייתי אומר לו: חשוב פעמיים על מה שאתה עושה. אל תלך שוב בצעדיו של אביך. אתה נכנס לחלקים שליליים ונוראיים של הנשמה שלך".

תגיות:ארצות הבריתפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה