חדשות בארץ

הקבינט ידון מחר בהסדרה המתגבשת עם החמאס, הועלה דירוג האשראי של ישראל

צה"ל ירה לעבר חוליות משגרי בלוני תבערה, סעודיה מחדשת את משלוחי הנפט בבאב אל-מנדב, וטראמפ וקים ממשיכים להתכתב. כל מה שחשוב לדעת.

אא

מדיני/בטחוני

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח מפי מקור פלסטיני, כי החמאס הודיע היום (שבת) למצרים ולשליח האו”ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, על "הסכמה עקרונית" לרגיעה ברצועת עזה. ההחלטה הסופית תתקבל בפגישה של כל חברי הלשכה המדינית של הארגון.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" טוען כי ההסכם המתגבש להסדרה בין ישראל והחמאס יבוצע בשלבים, ותוקפו יהיה לחמש שנים. בשלב הראשון, הפלסטינים יפסיקו לחלוטין בתוך שבוע את הפרובוקציות בגבול עם ישראל, כולל שיגור אמצעי ההצתות מהרצועה לעבר עוטף עזה. בתמורה, ייפתח מעבר כרם שלום באופן מלא, וכן ייפתח מעבר רפיח בגבול עזה-מצרים באופן קבוע. בשלב השני, ישופרו תנאי החיים ברצועת עזה, הסגר יוסר מעליה ותתאפשר הכנסת סחורות לרצועה. אספקת החשמל מהרצועה לישראל תוגדל. בשלב השלישי, האו"ם יבצע פרויקטי תשתית הומניטריים ברצועה. אלו יכללו, בין היתר: הקמת נמל ימי במצרים ושדה תעופה בסיני עבור הרצועה, וכן תיבנה תחנת כוח לייצור חשמל בסיני עבור תושבי הרצועה. בשלב זה לא תתבצע עסקה לחילופי שבויים בין ישראל והחמאס - הנושא יידון רק חודשיים לאחר תחילת יישומו של ההסכם.

הקבינט המדיני-בטחוני ישמע מחר עדכונים על ההסדרה המתגבשת, וככל הנראה יצטרך לקבל החלטה האם לתת אור ירוק ליישום השלב הראשון בתכנית מבלי שהושגה הסכמה מראש על עסקה לחילופי שבויים. משפחתו של חייל צה"ל אורון שאול הי"ד, שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי ארגון החמאס, שלחה אתמול מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחברי הקבינט המדיני-בטחוני. במכתב נאמר כי "כל הסכם שלא יכלול את השבת אורון, הדר, מנגיסטו ושאר האזרחים לא יהיה שווה את הנייר שהוא חתום עליו או לחילופין את ההבנות וההבטחות בעל פה שהתקבלו... הסכם ללא השבת בנינו הוא הסכם כניעה שמעיד ויעיד על חולשתה של מדינתנו, הדבר ייתן כוח בידי אויבנו להפר את ההסכם מעת לעת (טפטופים) ללא חת". להרחבה לחץ כאן

כלי טיס של צה"ל תקפו היום שתי חוליות מחבלים ששיגרו בלוני תבערה בדרום הרצועה ובצפונה לעבר שטח עוטף עזה. זו הפעם הראשונה מזה שבוע שצה"ל פעל נגד משגרי הבלונים, וזאת לאור ההסלמה בטרור ההצתות - כ- 30 שריפות אתמול וכ- 10 היום. ערוץ "כאן" דיווח הערב מפי גורם צבאי כי הדרג המדיני הינחה את צה"ל לפעול "בשיקול דעת" מול עזה כדי לא לפגוע בסיכויים להגיע להסדרה עם החמאס.

בלון תבערה התגלה היום על גג בית בבאר שבע. זו הפעם השנייה שבלון תבערה נוחת בעיר מאז החלו הפלסטינים לשגר עפיפונים ובלוני תבערה מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה. הבלון הראשון התגלה בתחילת השבוע. בלוני תבערה אותרו הערב במושב תקומה שבאזור נתיבות. בחסדי שמיים, בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הפלסטינים יצאו גם אתמול להפגנות אלימות על הגדר. שני פלסטינים נהרגו וכ- 120 נפצעו. במהלך הפרות הסדר האלימות, שהתקיימו בחמישה מוקדים לאורך גדר המערכת, חצו מספר פלסטינים את הגדר בדרום הרצועה, השליכו מטען ובקבוקי תבערה וחזרו לשטח הרצועה. בתגובה ירה טנק של צה"ל לעבר עמדת חמאס.

צה"ל עצר הלילה ספינה שהפליגה מאירופה במטרה להפר את הסגר הימי החוקי על רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי הספינה הייתה במעקב ונתפסה בהתאם לדין הבינלאומי. הכוחות הבהירו למפליגים כי הם מפרים את הסגר וכי ניתן להעביר כל ציוד הומניטרי לעזה דרך נמל אשדוד. הפעילות הסתיימה ללא אירועים חריגים.

 

בארץ

בכיכר רבין התקיימה הערב עצרת המחאה המתוכננת של הדרוזים. עשרות אלפי בני אדם הגיעו לכיכר כדי למחות נגד חוק הלאום ולדרוש שוויון לדרוזים.

ועוד בעניין חוק הלאום: ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הגישה תלונה לאו"ם נגד חוק הלאום. בהודעה שפרסמה הוועדה נאמר כי נציב האו"ם לזכויות מיעוטים, פרננד דה וראנס, הודיע כי יפתח בחקירה.

סוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה על העלאת דירוג האשראי של ישראל לרמה AA מינוס - הרמה הגבוהה אי פעם לה זכתה ישראל. כלכלתה של ישראל מוגדרת על ידי הסוכנות כ"יציבה". ישראל נמצאת כעת במועדון המכובד של 15 מדינות הנהנות מדירוג AA.

 

בעולם

שר האנרגיה של סעודיה, ח'אלד אל-פאלח, הודיע כי ארצו החליטה לחדש את משלוחי הנפט דרך מיצר באב אל-מנדב בים האדום. לפני שבוע וחצי הודיעה סעודיה על השעיית העברת הנפט דרך המיצר לאחר ששתי מכליות נפט סעודיות הותקפו בירי על ידי המורדים החות'ים בתימן.

דיפלומטיית מכתבים: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלח מכתב למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. כך הודיעה היום מחלקת המדינה האמריקנית. מדובר במכתב תשובה למכתב שקים שלח שלשום לטראמפ. תוכנם של המכתבים אינו ידוע. המכתב של טראמפ נמסר בפגישה של מזכיר המדינה מייק פומפאו עם שר החוץ הצפון קוריאני, רי יונג הו. השניים נפגשו בשולי כינוס אזורי אך לא ערכו שיחה רשמית.

דו"ח סודי של האו"ם חושף כי צפון קוריאה לא הפסיקה את תכנית הגרעין שלה ואת פיתוח הטילים הבליסטיים. כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס". על פי הדו"ח, שהוגש אתמול לוועדה של מועצת הביטחון לעניין הסנקציות על צפון קוריאה, פיונגיאנג ממשיכה להפר את העיצומים שהמועצה הטילה עליה. בדו"ח מצוין, בין היתר, כי היא ממשיכה למכור מוצרי נפט, משתפת פעולה מבחינה צבאית עם סוריה ומנסה למכור נשק למורדים החות'ים בתימן.

תגיות:דרוזיםקים ג'ונג און

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה