חדשות בארץ

משפחת שאול: הסכם עם חמאס ללא החזרת בנינו - כניעה

לקראת ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני שתיערך מחר, שיגרה משפחתו של חייל צה"ל אורון שאול הי"ד מכתב חריף לנתניהו ולשרים

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

משפחתו של חייל צה"ל אורון שאול הי"ד, שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי ארגון החמאס, שלחה אתמול (שישי) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים החברים בקבינט המדיני-בטחוני.

הרקע למכתב הוא הידיעות על התקדמות במאמצים של מצרים ושל השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, לכונן הסדרה ארוכת טווח בין ישראל והחמאס. משלחת חמאס בראשותו של סגן יו"ר הלשכה המדינית של הארגון, סאלח אל-עארורי, נכנסה שלשום לרצועת עזה לאחר יומיים של מגעים שניהלה בקאהיר. מקורות פלסטיניים טוענים כי על פי המסתמן הרגיעה לא תכלול בשלב הראשון את החזרת גופותיהם של שאול ושל סרן הדר גולדין הי"ד, שנהרג אף הוא ב"צוק איתן" וגופתו נמצאת ברצועת עזה.

עקב המצב בדרום, נתניהו החליט שלא לצאת בשבוע הקרוב לביקורו המתוכנן בקולומביה. הקבינט המדיני-בטחוני אמור להתכנס מחר, לקבל עדכונים על התקדמות המגעים ואולי אף להגיע להחלטות בנוגע להסדר המתגבש. במכתב ששיגרה לנתניהו ולשרי הקבינט, מבהירה משפחת שאול כי "כל הסכם שלא יכלול את השבת אורון, הדר, מנגיסטו ושאר האזרחים לא יהיה שווה את הנייר שהוא חתום עליו או לחילופין את ההבנות וההבטחות בע"פ שהתקבלו. זיכרו – כל זאת יחזור אלינו כבומרנג".

המשפחה מוסיפה: "על מנת שלהסכם יהיה תוקף מעשי ומוסרי, הסעיף הראשון חייב להיות שחרור בנינו. רק כך ההסכם יהיה חזק וראוי. הסכם שלא יכלול את השבת בנינו משול לבניית בניין רב קומות ללא יסודות. בנינו הם לב ליבו ועמוד התווך של ההסכם. הסכם ללא השבת בנינו הוא הסכם כניעה שמעיד ויעיד על חולשתה של מדינתנו, הדבר ייתן כוח בידי אויבנו להפר את ההסכם מעת לעת (טפטופים) ללא חת".

משפחת שאול פונה במכתב גם לאזרחי ישראל ולתושבי עוטף עזה בפרט: "בנינו יצאו להגן עליכם בנפשם ובגופם, להם היה את האומץ והגבורה. על כן אתם נדרשים בתוקף המוסר והמצפון להתנגד להסכם שיפקיר את בנינו. הגם שאם הוא לא יכלול את בנינו סופו של ההסכם הוא לכליה. הסכם ללא השבת בנינו לא יביא לשקט ורגיעה לה אנו מייחלים".

המכתב מסתיים בפנייה ישירה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אתה ואנחנו יודעים את האמת. לו פעלתם במצפון נקי ולב טהור וללא שיקולים זרים, כגון אלקטורט ואג'נדה פוליטית, מזמן בנינו היו שבים לביתם למולדתם. לסיום נאמר באופן חד משמעי: לו הדבר היה תלוי במערכת הביטחון בנינו היו מזמן כבר בבית. הפקרת חיילינו ואזרחינו אות קלון היא למדינת ישראל".

משפחתו של הדר גולדין הפגינה שלשום מול מטה האו"ם בירושלים, וזאת במלאת ארבע שנים למותו בקרב ולחטיפת גופתו על ידי החמאס. לאה, אמו של הדר, הקריאה מכתב שהועבר לשליח האו"ם מלאדנוב. במכתב דורשת המשפחה ממלאדנוב לפעול להפסקת הפרת זכויות האדם והמשפט ההומניטרי הבינלאומי המבוצעת על ידי החמאס והרשות הפלסטינית ולדאוג להשבתו של הדר לקבורה. במכתב צוין כי הדר נחטף על ידי החמאס במהלך "הפסקת אש הומניטרית" שנתמכה על ידי האו"ם: "הבן שלי", אמרה גולדין, "לא היה קורבן של המלחמה בעזה, אלא קורבן של הפסקת האש ההומניטרית… אנחנו דורשים את הזכות לבצע את המעשה הסופי של כבוד האדם, הזכות לקבורה נאותה".

תגיות:חמאסאורון שאולרצועת עזההדר גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה