בריאות ותזונה

ארבע דרכים מפתיעות להתגבר על גל החום הקיצוני (ואיך זה קשור לכוס תה?)

איך מתגברים על גל החום הקיצוני הפושה בעולם, ואינו פוסח גם על ישראל?  לפניכם ארבע דרכים מפתיעות שהוכחו מדעית כיעילות 

אא

איך מתגברים על גל החום הקיצוני הפושה בעולם, ואינו פוסח גם על ישראל? לא תמיד ניתן ולא כולנו יכולים להסתגר בבבית, בקור הנעים של המזגן כל היום. אז כיצד ניתן לעזור לגוף לשמור על טמפרטורה סבירה, ולא להרגיש עילפון ותשישות תחת החום הגדול?

לפניכם כמה דרכים מפתיעות במיוחד, שהוכחו מדעית:

 

הדרך הראשונה: הזעה מוגברת

מדובר באחד המנגנונים החשובים ביותר בגוף שלנו - מערכת ההזעה, שבקיץ המשמעות שלה כפולה ומכופלת. היות והזיעה עוזרת לגוף שלנו להתקרר, חשוב לשמור על מנגנון הזעה פעיל וזאת ניתן לעשות באמצעות פעילות גופנית מואצת באימון ספורטיבי או אפילו בניקיון הבית. האינסטינקט הטבעי שלנו כשהזיעה מופיעה הוא למחות אותה מעל גופנו או פנינו, אבל האמת היא שההפך הוא הנכון: כדי לעזור לגוף להתקרר, חשוב שנשטוף את אגלי הזיעה במים ונאפשר להם להתייבש באופן טבעי. 

 

הדרך השנייה: לאכול נכון 

היות ובקיץ טמפטורת הגוף שלנו עולה, יש להימנע מצריכה של מזונות ש'מחממים' את מערכת הדם, כמו סטייק או בשר כבד. תחת זאת יש להעדיף צריכה של פירות וירקות שעשירים במים כמו מלפפון ואבטיח. 

 

הדרך השלישית: תה חם (כן, כן. קראתם נכון)

כששותים שתייה קרה מאוד ביום חם, להבדיל - בתחילה נרגיש שאנחנו מצטננים, אך מבחינה ביולוגית דווקא אז חום הגוף עולה וזמן קצר לאחר מכן אנחנו מרגישים שחם לנו שוב.  

מחקר שנערך באוניברסיטה בקנדה בדק את הקשר שבין חום גוף לשתיית תה חם וחזר עם ממצאים מפתיעים במיוחד: תה חם מצנן את הגוף. הכיצד? המחקר מצא כי ככל ששותים יותר תה חם כך מצטמצמת כמות החום של הגוף - היות והתה החם גורם להגברה משמעותית של קצב חילוף החומרים בגוף, וכן לשינוי אנרגטי. 

 

הדרך הרביעית: ותרו על 'אורות חמים'

האם ידעתם שהחום הנפלט מהנורות הרגילות שלכם בבית הוא גבוה פי 90% ממנורות פלורסנט בעלות אור לבן? אמנם לא כולם אוהבים את האור הלבן, אבל כשמדברים על מושגים של חום בלתי נסבל - יש להעדיף את האור הלבן והקר על פני זה הצהוב. 

תגיות:תהגילויחוםמפתיע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה