חדשות בארץ

צפו: ה"דוכיפת" - המסוק החדש והמתקדם של משטרת ישראל

מסוק ה"דוכיפת" החדש מדגם Airbus H-145 הינו הסנונית הראשונה בפרויקט החלפת צי המסוקים של המשטרה. עלות הפרויקט - כחצי מיליארד שקל

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

למערך האווירי של משטרת ישראל התווסף אתמול בבוקר (רביעי) ה"דוכיפת" - מסוק דו-מנועי חדיש מהמתקדמים ביותר בעולם, הראשון מבין שניים שנרכשו על ידי המשטרה.

מדובר במסוקים מדגם Airbus H-145, שהותקנו בהם מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר בעולם השיטור האווירי, והם נמצאים בשירות משטרות רבות ברחבי העולם. המסוקים החדישים הינם בעלי יכולות מבצעיות מתקדמות, לרבות יכולת טיסה למרחקים ארוכים יותר ותמרון אווירי, נשיאה והטסת של מפקדים ולוחמים למשימות מיוחדות, וכן נשיאת מים בכמויות גדולות. הודות ליכולות אלו, הם עתידים לסייע למערך האווירי של המשטרה בלחימה בפשיעה, בטרור ובתאונות הדרכים. המסוקים יאפשרו למשטרה, לראשונה, להטיס כוחות מיוחדים בזמן חירום, ובנוסף הם יהוו חלק ממערך הכיבוי ויסייעו בכיבוי שריפות. כמו כן, המסוקים החדשים ישדרגו את היכולות הטכנולוגיות המאפשרות הכוונת כוחות משטרה הפועלים על הקרקע, בכל תא שטח במגוון משימות.

המסוק הראשון ייקלט בשבועות הקרובים מבחינה טכנית במערך האווירי: הוא יורכב, ייבחן וייבדק לפרטי פרטים על ידי הצוותים הטכניים של חברות אלביט, Airbus ומשטרת ישראל. המסוק השני יגיע לארץ כבר בשבוע הבא. לאחר סיום שלב ההכנות הטכניות, יחל שלב ההכשרה וההדרכה של הטייסים שיטיסו את המסוקים החדישים. 

בהמשך מתוכננת החלפתו של כל צי המסוקים המשטרתי הישן. בסיום התהליך יהיו בידי המשטרה ארבעה מסוקים מדגם 125-H ושני מסוקים רבי עוצמה דו-מנועיים מדגם H-145.

עלותו של פרויקט החלפת צי המסוקים של המשטרה נאמדת בכחצי מיליארד שקל בפריסה רב-שנתית למשך 20 שנים. העלות כוללת את הרכש והתחזוקה השוטפת של המסוקים באמצעות חברת "אלביט מערכות", אשר זכתה במכרז של המשרד לבטחון פנים; אספקתם באמצעות חברת AirBus Helicopters, אשר נבחרה על ידי חברת אלביט במכרז; וכן הכשרתם והסמכתם של טייסי המערך האווירי המשטרתי להטסת המסוקים החדשים.

ראש המערך האווירי של המשטרה, תת-ניצב ניר רוזנטל, אמר כי המסוקים החדשים ייקראו "דוכיפת" - על שם הציפור הלאומית: "הדוכיפת היא ציפור זריזה שידוע בכושר התמרון שלה, ואני בטוח שמסוקי ה'דוכיפת' ידחפו את המערך האווירי, ואת משטרת ישראל כולה, למקומות חדשים".

(וידיאו: דוברות המשטרה)

תגיות:משטרת ישראלכיבוי שריפותמסוקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה