הידברות לנוער

הידברות לנוער: בואו נדבר על זה – בואו נהיה ילדים!

למה להיות ילד זה דבר יעיל ונכון לעבודת ה', מה זה בכלל ילד ואיך נוכל לחזור להיות ילדים אחרי שכבר בגרנו?

  • כ"א אב התשע"ח
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

כן כן, מה שקראתם, אני אומר, היי! בואו פשוט נהיה ילדים. טוב, זה קצת קשה אחרי שכבר קצת התבגרנו פנימית וחיצונית, אבל למעשה זה אף פעם לא מאוחר מידי להיות ילד. אולי תופתעו גם לדעת שלהיות לפעמים קצת כמו ילד – זה אפילו עוזר ונכון בעבודת ה'!

אז מה זה בעצם להיות ילד? מישהו זוכר? בואו נעשה פלאשבק ביחד: לשחק, ליצור, לדמיין, לבכות, לשמוח, להיות מחוסר אחריות, להתפנק, לישון שנ"צ (רובנו לא זוכים לזה), לצבוע, ללכת לפארק, לחזור מהפארק ולבכות לאמא/אבא שהיינו רק קצת ולשכוח שבאת כשהשמש הייתה בשמיים ועכשיו אפילו הירח עייף.

בקיצור, החיים די פנטסטים, לא ככה? אבל נראה שהרבה מאיתנו שכחו את הילד שבתוכם וחפשו להתבגר, רוצים להיות בעולם של המבוגרים, שלא תמיד הכי כיף כמו שדמיינו. אני קורא לכולם, אל תעזבו את הילד שבכם. לא לשווא נבראנו קודם כל ילדים ואז נהיינו בוגרים, יש בכך הרבה מסרים גדולים לחיים. ננסה להתמקד בשניים מהם:

הראשון הוא שתמיד נזכור שכדי להשיג משהו אנחנו צריכים לעבוד קשה,ללמוד ולעבוד עליו, ורק אחר כך להרוויח אותו, ובגדול. זה לא קורה ביום, זה מסע בחיים שביום בהיר אחד אתה מקבל את המפתח להצליח ולגדול.

השני והלא פחות חשוב, שכוחות ויכולות שיש לילד לא יהיו בבוגר או במבוגר. צריך לזכור ולקחת אותם, כן, גם ברוחניות.

אם אני אומר לכם את המילה "מבוגרים" או "זקנים", אני מניח שרובכם חושבים (או לא) שמדובר על אנשים עסוקים שכל הזמן עובדים,נוטלים תרופות, חיים סביב השעון, לומדים אפילו שלא בא להם ובקיצור, אם הם לא בדיוק עובדים במה שנראה לנו מדליק – כנראה שהחיים שלהם דיי משמעממים ואפרוריים.

אחד הדברים שאנחנו לומדים בעבודת ה' הוא להתחדש, לעבוד את הקב"ה בשמחה ובמרץ, כל יום כאילו זה יום חדש, כאילו יש לנו שעון חול לעשות את הכי טוב שלנו רק להיום. הזמן שלנו להביא את עצמנו במלוא העוצמה כאן ועכשיו, בלי לבזבז שנייה! איך אני מגלה את עולמו של ה' היום? איפה אני מוצא את ה' היום? מה ה' רוצה ממני היום? מה השליחות שלי רק להיום? איך אני מתגבר עכשיו? להתחדש בעבודת ה' פירושו להיות מוכן לכל הרפתקה רוחנית ולעבור אותה עם כל הכיף והשמחה, בכל יום מחדש!

כוח ההתחדשות נמצא בדר"כ באופן זמין וספונטני בילדים – בא לך לשחק? תשחק! בא לך לבכות? תבכה! בא לך לצייר? תצייר! אין רגע דל, הם מלאי כוח ומרץ לעשות כיף.

ככה גם ברוחניות. כשם שילדים אינם נותנים לדאגות ולקשיים לעצור בעדם, כך גם אנחנו! ראיתם ילד שלא הסתכן בלנסות ללכת ולפול כל פעם? ילד שלא ניסה לטפס על משהו שנראה לו אפשרי לחלוטין? ילד סומך לגמרי על הוריו שיהיו לצידו, והוא רק מחפש להתקדם, ליצור, להתחזק כמה שאפשר – כל הזמן!

ככה גם אנחנו. אל תתנו לילד שבכם לברוח. אגלה לכם סוד: הוא תמיד נמצא בתוכנו, הוא שם ברגשות ובחלומות שלנו, הוא הנפש הנמצאת בתוכנו, כשאנחנו משתגעים להגיע אל היעד וגם בזמנים הנעימים פחות. הקב"ה ברא בתוכנו ילד שנשאר תמיד, הוא רק קצת גדל מבחינה חיצונית, אבל הוא שם לחלוטין להניע את כל המנועים, להתרגש ולכבוש כל יעד, ליצור, להתגבר ולהתחזק. שום דבר לא יעצור אותנו, אנחנו מסוגלים לגלות בתוכנו כוחות, ממש כמו הילד שזה עתה התחיל ללכת, כאילו זה הדבר הגדול ביותר בעולם. אנחנו הילד, וזה הזמן שלנו להוכיח לעולם ולקב"ה שבנים של ה' הם מלאי צבע,כיף וסגנון. אל תעצרו אותו, תנו לו לנוע בתוככם, להביא אותו לידי ביטוי בחוץ. ילד שבוכה – לא מסתיר. קשה לכם? תבכו, אבא'לה שבשמיים שומע. אתם שמחים? תקפצו,תצחקו, אבא'לה שבשמיים רוצה לראות כמה אתם שמחים מהחסד שעשה אתכם. בא לכם להשיג משהו? תבקשו! הוא מצפה כל כך לדעת איך הוא יכול להיטיב איתכם. עשיתם משהו טוב לחבר או לבן משפחה? ספרו לאבא. הוא מחכה כל כך לשמוע איך עבר עליכם היום. נזכור לתת לילד שבתוכנו גם מגבלות, בתור בוגרים, ונלמד מטעויות כדי לא ליפול במה שיצר הרע מנסה להפיל.
אנחנו תמיד נהיה הילדים של הקב"ה, והקב"ה תמיד יהיה שם כדי להרים אותנו כשניפול, חלילה.

להיות ילד של הקב"ה – זה לנצח!

תגיות:הידברות לנוערילדיםחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה