חדשות בעולם

דיווח ערבי: גרמניה מתווכת בין ישראל והחמאס להשגת עסקת חילופי שבויים

העיתון "אל-חיאת" מדווח מפי מקורות מערביים כי התיווך הגרמני להשבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול מתנהל מזה שלוש שנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון מדווח הבוקר (חמישי) כי גרמניה מעורבת במגעים בלתי ישירים המתנהלים בין ישראל והחמאס במטרה להגיע לעסקת חילופי שבויים. במסגרת העסקה, יוחזרו גופותיהם של חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, והחמאס ישחרר את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, האזרחים הישראליים המוחזקים בידיו. ישראל תשחרר בתמורה אסירים פלסטיניים.

הידיעה, המסתמכת על מקורות מערביים, טוענת כי ישראל והחמאס מנהלים מזה שלוש שנים מו"מ בלתי ישיר בתיווכה של גרמניה. תיווך זה מתנהל באופן דומה למעורבות הגרמנית המוצלחת שהובילה לעסקת חילופי השבויים במסגרתה שוחרר ב- 2011 החייל החטוף גלעד שליט תמורת למעלה מ- 1,000 אסירים פלסטיניים.

"אל-חיאת" מוסר עוד, כי במסגרת התיווך הגרמני ביקרו נציגים גרמניים בחשאי מספר פעמים בעזה ונפגשו עם בכירים בארגון החמאס שהוטל עליהם לנהל את המו"מ העקיף עם ישראל באמצעות צד שלישי. הפגישות והמגעים מתנהלים בשני מישורים – הן דרך הנציגים הדיפלומטיים הגרמניים הפועלים בישראל וברשות הפלסטינית, והן באמצעות מתווך גרמני חדש שמונה למשימת התיווך אשר פועל מברלין.

הידיעה ב"אל-חיאת" אינה מוסרת פרטים נוספים על מידת התקדמותו של המו"מ, אך מציינת כי ישראל ומצרים שמות את מבטחן בתיווך הגרמני. זאת ועוד: קאהיר עוקבת מקרוב אחר ההתקדמות במגעים, מפני שבדומה לתפקידה בעסקת שליט היא זו שאמורה להוציא לפועל את עסקת חילופי השבויים אם וכאשר ישראל והחמאס יגיעו להסכמה סופית על פרטיה – בין היתר על מספר האסירים הפלסטינים שישראל תשחרר.

 
 
תגיות:גרמניהתיווךישראל חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה