בריאות ותזונה

פצצת אנרגיה

היא מועילה לעיכול, ללחץ הדם ולאנמיה, ובמצבים של חולשה היא מעניקה אנרגיה. הכירו את התאנה

אא
אחד הפירות המתחילים להוציא את עליהם בימים אלו הוא התאנה. פרי התאנה הוא קודם כל טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. הוא מכיל מינרלים כגון מגנזיום, אשלגן, סידן, ברזל ועוד. מעבר לכך הוא מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, מה שיכול לשפר מאוד את פעילות העיכול, ויעיל באופן מיוחד במצבים של עצירות. הפרי יעיל מאוד במצבים של חולשה, תשישות ובעיקר בהחלמה ממחלות ובמצבים של אנמיה.
כמו כן, לתאנה יש השפעה טובה על רמת לחץ הדם בשל הכמות הנדיבה של האשלגן שהיא מכילה. בשל מתיקותה של התאנה: אלו הסובלים מסוכרת או הנמצאים על הגבול – רצוי שיתייעצו עם מטפל. כשמדובר בפרי טרי ניתן לאכלו כפי שהוא, אולם כשמדובר בפרי יבש – רצוי להשרותו במים למשך כ-10 עד 12 שעות לפני אכילתו, והדבר נכון גם ליתר הפירות היבשים. אחר כך ניתן לשתות את המים ולאכול את הפרי. באופן זה תהיה התאנה דומה יותר לפרי הטרי וכך יהיה קל יותר למערכת העיכול להתמודד עם מזון מרוכז זה.
את התאנים רצוי לאכול כמנה לבד, או עם מזונות הנחשבים מתוקים או חמצמצים (כמובן שיש לבדוק היטב שהיא נקייה מתולעים). דוגמא למזונות אלו: מתוקים – תמרים, צימוקים, בננות, אפרסמונים, אגסים. חמצמצים – תפוח, שסק, צבר, אפרסק, משמש, אנונה, פפיה, מנגו, אבוקדו, גויאבה, פיג´ויה, פטל, דובדבנים, חבושים, אננס ופסיפלורה. אפשר לצרף את התאנה גם לאגוזים ושקדים שגם אותם רצוי להשרות כדי להקל את עיכולם. ניתן לאכול את הצירופים השונים כארוחה חלבונית, וכך ניתן לצרף לתאנה פירות עם שקדים או אגוזים (טעים ומשביע, מניסיון). ניתן לעשות מהצירופים הנכונים סלט פירות בתוספת קינמון ומיץ תפוחים טבעי.
שייק הפירות טעים במיוחד. כיצד מכינים אותו? יש להשרות את התאנים תחילה במים למשך לילה. בבוקר יש להעביר את תכולתו לבלנדר. יש להוסיף תפוח עץ או אגס, בננה, אבוקדו ותמרים, בתוספת מים – והרי לנו שיק טעים מאוד, ובמיוחד בתוספת קינמון, שקדים או אגוזים.
אליהו שכטר הוא איירידיולוג ומטפל טבעי
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה