חדשות בארץ

הסתיים שיפוץ המסלול הראשי בנמל התעופה בן-גוריון

נמל התעופה בן-גוריון יהיה עמוס מאוד הקיץ: בימי העומס בחודשים יולי-אוגוסט צפויים להשתמש בשירותיו עד 100 אלף נוסעים ביממה

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

רשות שדות התעופה סיימה את שיפוצו של מסלול 12-30 בנתב"ג – מסלול ההמראה הראשי בשדה התעופה – ואף עשתה זאת חודשיים מהר מהמתוכנן. המסלול נפתח מחדש ביום חמישי בערב לפעילות מלאה.

השיפוץ – שעלה כ- 20 מיליון שקלים – נועד לשמור על כשירותו ובטיחותו של המסלול. מדובר בשיפוץ המחייב לסגור את המסלול באופן מוחלט פעם בעשר שנים. הפעם האחרונה בה המסלול עבר שיפוץ מלא הייתה לפני כ- 11 שנים. השיפוץ הנוכחי נועד לארוך חמישה חודשים, אבל רשות שדות התעופה הצליחה לקצר את משכו לשלושה חודשים בלבד. במהלך חודשים אלו, הועברו כל הנחיתות וההמראות בנתב"ג למסלולים האחרים.

רשות שדות התעופה, שהודיעה על סיום השיפוץ, ציינה כי "נקטה בכל האמצעים הדרושים על מנת לבצע את עבודות השיפוץ תוך מינימום פגיעה ביישובי הסביבה" והודתה להם על שיתוף הסבלנות והסובלנות.

מנכ"ל שדה התעופה בן-גוריון, שמואל זכאי, אמר כי "הפעלתו בבטיחות של מסלול 12-30 לטובת למעלה מ- 23 מיליון נוסעים בשנה הינה חיונית על מנת שנתב"ג ימשיך להעמיד לטובת הציבור את שירותיו בהתאם למדיניות שר התחבורה ישראל כץ במסגרת הסכם השמיים הפתוחים ובבטיחות הנדרשת".

רשות שדות התעופה מעריכה כי הקיץ יישברו שיאים חדשים בנתב"ג: בחודש יולי-אוגוסט יעברו, ככל הנראה, 5.3 מיליון נוסעים בשדה – גידול של כ- 15%. בימי העומס של חודשים אלו, יותר מ- 600 טיסות יומיות ימריאו או ינחתו בשדה, כשעל סיפונם קרוב ל- 100 אלף נוסעים ביממה שישתמשו בשירותיו של נתב"ג. בשנת 2019 אמור נמל התעופה בן-גוריון להצטרף לקטגוריה המכובדת של שדות התעופה הגדולים בעולם – עם מעל 25 מיליון נוסעים בשנה.

תגיות:נתב"גשמואל זכאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה