גרפולוגיה

יש לי כתב "חרטומים" – האם ניתן לאבחן אותו?

מהי המשמעות של "כתב חרטומים" לא ברור? והאם ניתן לאבחן את הכתב גם אם אין אפשרות להבין את המילים הכתובות?

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

שאלה: יש לי "כתב חרטומים", שאף אחד לא מצליח להבין. האם יש אפשרות לנתח אותו, או שזה מהווה בעיה?

ובכן, ראשית – כשגרפולוג מאבחן את כתב ידכם, לא נחוץ לו לקרוא את הטקסט. האבחון מתבצע על סימני הכתב, כפי שיוסבר בהמשך. באופן כזה, גרפולוג יכול לנתח גם כתבי-יד בשפות זרות, מבלי להבין את משמעות המילים או המשפטים.

שנית, שאלה זו נובעת לעתים מכך שסוברים בטעות שעיקר תורת הגרפולוגיה מושתתת על הצורה שבה אנו מעצבים את האותיות שלנו, כלומר שלדוגמה, אות א' זוויתית עשויה ללמד על כותב אסרטיבי או עקשן; אות ן' סופית ארוכה – עשויה להיות ביטוי לאדם ביצועיסט ומעשי; אות ת' שדומה לאיקס – עשויה לגלות לנו שלא נצליח להוציא מהכותב מידע שהוא אינו מעוניין לשתף; וכן הלאה, וחושבים שלכאורה, כשהאות אינה ברורה, עד שלא ניתן לזהות אותה, עלול להיות כאן מכשול למאבחן.

אך לא כן הדבר. כתב היד מספק הרבה יותר אינפורמציה על אישיות הכותב מעבר לממד עיצוב האות, וכדי לנתח כתב, הגרפולוג לוקח בחשבון את שלושת המרכיבים הבאים, שמכונים בשפת הגרפולוגים – "תמונות הכתב":

  1. ארגון הכתב – מהלך השורות, מרווחים, שוליים, פריסה כללית על הדף.
  2. תנועת הכתב – מהירות ולחץ הכתיבה, זווית, קו, ועוד.
  3. צורת הכתב – גודל, רוחב, עיצוב, קרבה/ריחוק מתקן הכתיבה.

כמו כן, הגרפולוג מתייחס ליחס שבין ה"תמונות" השונות ולעוד פרמטרים נוספים שלא נוכל להרחיב כאן, כך שלאור כל זאת, יש אפשרות לדלות מידע רב מתוך מגוון סימני הכתב.

יותר מכך, ל"כתב חרטומים" יש פרשנות מעצם היותו כתב לא ברור: מאחר שכתב היד הוא אמצעי תקשורת, הרי שכתב כזה עלול להצביע על תקשורת ברורה פחות, אולם לא בהכרח. לעתים, כתב לא ברור הוא תוצאה של כתיבה מהירה, שעשויה להעיד על מהירות חשיבה, על חוסר סבלנות, על אימפולסיביות, על אי שקט פנימי ועוד. כמו כן, לעתים הוא מעיד על מצוקה.

קחו בחשבון שקיימות פרשנויות שונות ל"כתבי חרטומים" מסוגים שונים, שנקבעות על פי הכתב הייחודי ומכלול המאפיינים שלו.

הנכם מוזמנים לשלוח שאלות למדור בנושא גרפולוגיה, לכתובת המייל המופיעה בהמשך.           בכל פעם תבחר שאלה אחת שעליה יינתן מענה במסגרת המדור.

תמר פינקלשטיין היא גרפולוגית מוסמכת של האגודה לגרפולוגיה מדעית, מוסרת הרצאות וסדנאות גרפולוגיה ויועצת בתחום התעסוקתי / אישי / זוגי ע"פ כתב וציורים tamarf.grapho@gmail.com

תגיות:גרפולגיהכתב חרטומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה