כתבות מגזין

הקומיקאי החרדי בראיון לתקשורת הגויית: ’אני עובד בטלוויזיה, אבל אין לי טלוויזיה בבית’

קומיקאי חרדי מבריטניה זכה לאחרונה לעשות קידוש השם גדול, כאשר בראיון לרשת חדשות 'פוקס ניוז' הפופולרית - אמר כי "אני חושב שאני האדם היחידי שעובד בטלוויזיה, ואין לו טלוויזיה בבית"

אא

קומיקאי חרדי מבריטניה זכה לאחרונה לעשות קידוש השם גדול, כאשר בראיון לרשת חדשות 'פוקס ניוז' הפופולרית - אמר כי "אני חושב שאני האדם היחידי שעובד בטלוויזיה, ואין לו טלוויזיה בבית".

אבל זה עוד לא הכל. 

בבריטניה התפרסם בלייקר בשל הומור יהודי משובח במיוחד, שמושך אליו אלפי מעריצים - יהודים וגויים כאחד. בעקבות הופעותיו התבקש בלייקר להנחות תוכניות טלוויזיה המותאמות לו כאדם חרדי, וכיום הוא עובד לא רק כקומיקאי אלא אף כמנחה ויוצר תוכן עבור תוכניות רדיו וטלוויזיה. 

מי שנחשף לדמותו כיום עשוי לטעות ולחשוב כי בלייקר נולד בבית חרדי, אולם ההפך הוא הנכון. "נולדתי בבית מסורתי שבו היינו הולכים עם ההורים לבית הכנסת בשבת, ומיד אחר כך לקניון", הוא מספר. 

 

"אני מדבר על הניסיון שלי, על החיים שלי כיהודי אורתודוקסי"

מעניין לציין כי גם לא יהודים נמשכים מאוד להופעות שלו, ויוצאים מהם לרוב כשהם יודעים קצת יותר על יהודים אורתודוקסים  - ממה שידעו קודם לכן. 

יצוין כי בלייקר למד באותו בית ספר יהודי שבו למד סשה ברון כהן, שברבות הימים אף הוא הפך לקומיקאי ששמו הולך לפניו. 

"בין אם אני מופיע מול יהודים ובין אם מול לא יהודים, אני תמיד משלב בהופעות שלי את הסיפור האישי שלי ומראה את היהדות מזווית קצת פחות מוכרת שלה", הוא אומר. "אני מדבר על הניסיון שלי, על החיים שלי כיהודי אורתודוקסי ועל הטריגר שהביא אותי לשמור את השבת, ולהפוך ליהודי דתי".


בלייקר, שמפיק בין היתר גם תוכניות ל-BBC, מספר שהוא מקפיד על אוכל כשר למהדרין והולך לבית הכנסת שלוש פעמים ביום - לא משנה עד כמה לחוץ יום העבודה שלו. "אני חי בעולם אורתודוקסי קפדני ויש לי גם הרבה הגבלות אחרות שעשיתי לעצמי", הוא מדגיש.

 

"כשיש לך עקרונות אנשים לומדים להעריך אותך"

רק כשהכיר את רעייתו, החל לפקוד את בית הכנסת האורתודוכסי ברצינות ומתוך בחירה, לאחר שהתיידד עם הרב של המקום. כיום הוא שומר מצווה קלה כבחמורה, ולמרות שהוא עובד בטלוויזיה - ששת ילדיו מתחנכים במוסדות חרדיים ויודעים שטלוויזיה בבית זה מחוץ לתחום. 

כשנשאל כיצד הוא פותר את הדילמה של עבודה בשבת, אמר בלייקר כי "במשך השנים היו קשיים לא מועטים על הרקע הזה כשלא הסכמתי לעבוד בשבת, אבל כשיש לך עקרונות ואתה הולך עם האמונה שלך בלי לפחד - אנשים לומדים להעריך אותך.

"בגלל השבת אני מוצא את עצמי דוחה הרבה עבודה, אבל אני חושב שזה באמת חשוב להדגיש שאנשים מאוד מכבדים את זה שאני יהודי שומר תורה ומצוות. לאנשים יש הרבה יותר כבוד אליך כשאתה נשאר נאמן למה שאתה מאמין בו", הוא מסכם. 

תגיות:חרדיראיוןקידוש השםקומיקאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה