הרבנית חגית שירה

ט"ו באב – זה הזמן לצאת במחול

בט"ו באב מכריזים על עולמך שלך, על השנה החדשה שבפתח, כי גם היא, תשע"ט שמחכה לנו, היא עולם חדש ונסתר בפני עצמו

אא

"לא היו ימים טובים לישראל כט"ו באב וכיום הכיפורים". 

א"ב – ארור, ברוך... חודש אב חציו ארור וחציו ברוך. מט"ו באב הכל מתברך לך, והימים מטו באב ועד שמחת תורה הם מקשה אחת של ימי קודש ורצון. וכל יום את עולה ועולה...

בשנה ישנם חודשים מקבילים. תשרי מקביל לניסן, חשון מקביל לאייר, שבט מקביל לאב וכו', ט"ו באב מקביל לט"ו בשבט. בט"ו באב, בדיוק כמו בט"ו בשבט, התפילה עושה פירות ופועלת ישועות, ומתחת לפני השטח רוחשת הבריאה שפע של בשורות טובות.

ארבעים יום לפני יצירת הוולד מכריזים בשמיים: "בת פלוני לפלוני". ט"ו באב הוא בדיוק ארבעים יום לפני בריאת העולם, והאדם – הוא עולם קטן (תנחומא). בט"ו באב מכריזים על עולמך שלך, על השנה החדשה שבפתח, כי גם היא, תשע"ט שמחכה לנו, היא עולם חדש ונסתר בפני עצמו. בט"ו באב מכריזים בשמיים את השנה החדשה שלך, את המתנות שבה, את האוצרות שבה. זה הזמן להתחבר לבת הקול הזו שמכריזה שיש משהו בשבילך... שמחכה רק לך. כמו שבט"ו בשבט, כשעדיין לא רואים כלום, הכל מתחדש מתחת לאדמה – כך גם היום, אולי את לא רואה, אבל הכל מתחדש לך. היום קמים, כביכול, משבעה – ט"ו באב הוא היום השביעי מתשעה באב, יום האבל. היום קמים מההספד ומהאבלות. הקימה הזו נעשית במחול ובשטיפה גדולה של שמחה ענקית ותקווה לבניית בית המקדש והבית הפרטי שלך. אם עדיין לא זכית, ט"ו באב הוא היום המסוגל ביותר לברכת הזיווג. ואם זכית, תבקשי שלום בית, אהבה וקשר טוב.

השבת, שבת נחמו, "נחמו נחמו עמי יאמר אלוקיכם..." – איך זוכים לנחמה, ועוד לנחמה כפולה? יאמר – אלוקיכם! כשעל כל דבר שעובר עלייך את אומרת: "זה השם, זה הכל מהשם" – היא הנחמה.

קומי לרקוד, צאי במחול! בברכת שמחה, אמונה ואהבה.  

תגיות:ט"ו באבשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה