חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: תשע רקטות נורו הלילה מעזה, אין נפגעים

קצין צה"ל נפצע אמש באורח בינוני מירי צלף פלסטיני ופונה לבית החולים סורוקה. השר לבטחון פנים, גלעד ארדן: אנו מתקרבים "בצעדים גדולים" למבצע צבאי רחב ברצועה

סוללת כיפת ברזל (צילום: Ben Dori/Flash90)סוללת כיפת ברזל (צילום: Ben Dori/Flash90)
אא

אזעקה נשמעה הבוקר (חמישי) במועצה האזורית אשכול. שתי פצצות מרגמות נפלו בשטחים פתוחים, בחסדי שמיים לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. שיגור אחד זוהה ויורט על ידי סוללת "כיפת ברזל". דובר צה"ל מסר כי במהלך הלילה זוהו תשעה שיגורי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, רובן נפלו בשטחים פתוחים בסמוך לגדר המערכת.

ההסלמה המחודשת בדרום החלה אמש, כאשר צלף פלסטיני ניצל הפרות סדר של ילדים על גדר הגבול באזור דרום הרצועה וירה לעבר כוח צה"ל שהגיע אל המקום. קצין צה"ל נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. צה"ל הגיב במתקפה על עמדות של חמאס ברחבי הרצועה. דובר צה"ל מסר: "כוחותינו תקפו באמצעות טנקים שבע עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה בתגובה לירי מחבלים לעברנו בדרום רצועת עזה". חמישה פלסטינים נהרגו, ביניהם שלושה מאנשי הזרוע הצבאית של החמאס. פלסטיני נוסף נפצע קשה.

השר לבטחון פנים, גלעדן ארדן, אמר הבוקר כי נראה שישראל מתקרבת "בצעדים גדולים" למבצע צבאי רחב ברצועה. בראיון לרשת ב' אמר ארדן כי ישראל נגררת למערכה רחבה יותר עם החמאס: "אנחנו מתקרבים בצעדים גדולים בגלל חמאס למצב שצה"ל יצטרך לצאת למבצע רחב". ארדן הבהיר כי המבצע יגבה מחיר רחב מהחמאס, לפחות כמו במבצע "צוק איתן" - "אם לא יותר מכך".

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה הבוקר, כי היא מעלה את רמת הכוננות של כוחותיה לרמה הגבוהה ביותר, וקראה גם ליתר הפלגים לעשות זאת: "על האויב לדעת כי הוא ישלם מחיר דמים יקר על פשעיו".

ולמרות ההסלמה, מעבר הסחורות בכרם שלום נפתח גם הבוקר באופן חלקי למעבר דלק, סולר וגז, בנוסף למזון ותרופות.

תגיות:כיפת ברזלחמאסגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה