חדשות בארץ

מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל בכיסופים, צה"ל תקף ברחבי הרצועה

חייל צה"ל נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים סורוקה. הפלסטינים מדווחים על שלושה הרוגים

ארכיון (צילום: דובר צה"ל)ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

מחבלים ירו הערב (רביעי) לעבר כוח צה"ל באזור כיסופים, סמוך לדרום רצועת עזה. צלף פלסטיני ניצל הפרת סדר של ילדים על גדר הגבול כדי לירות לעבר החיילים. חייל צה"ל נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

תקרית האש בכיסופים התרחשה באותה גיזרה בה נהרג ביום שישי האחרון סמל-ראשון אביב לוי הי"ד מירי צלפים פלסטיניים במהלך סיור של כוח צה"ל. צה"ל הגיב במתקפה על עמדות של חמאס ברחבי הרצועה. הפלסטינים מדווחים כי שלושה מאנשי הזרוע הצבאית של החמאס נהרגו.

דובר צה"ל מסר: "כוחותינו תקפו באמצעות טנקים שבע עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה בתגובה לירי מחבלים לעברנו בדרום רצועת עזה".

"סראיא אל-קודס", הזרוע הצבאית של של הג'יהאד האסלאמי, יצאה בהצהרה לפיה "פשע הכיבוש לא יעבור ללא עונש. נבטיח כי המשוואה תישאר 'הפצצה תחת הפצצה', נבחן את כל האפשרויות לתגובה על הפשע הזה". אילו דובר חמאס פאוזי ברהום אמר כי ישראל מבצעת פשעים שלא ניתן לשתוק עליהם: "יש לנו הזכות להגן על עצמנו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן מקיים הערב הערכות מצב בקריה בתל אביב עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. אתמול הודיע ליברמן כי מעבר כרם שלום ייפתח באופן חלקי, וכי תותר הכנסת דלק וגז בנוסף למזון ותרופות. ממשרד הביטחון נמסר כי "החלטת השר נובעת מכך שהחמאס לא עצר לחלוטין את פעולות הטרור, אלא מנסה לשמר רמה נמוכה של שיגורי בלוני תבערה וחיכוך על הגדר, שמאחוריה עומדים פעילי חמאס מוכרים".

בלוני תבערה המשיכו לרחף גם היום בשמי עוטף עזה, וחלקם הצליחו לחולל שריפות. בקיבוץ כרמיה נחת בלון תבערה שהוצמדה אליו תמונת הילד הפלסטיני מוחמד א-דורה. בלון תבערה נצפה אף בשמי קרית גת.

ובתוך כך, כלי תקשורת ערביים דיווחו כי צה"ל תקף הערב בירי ארטילרי עמדות של הצבא הסורי באזור רמת הגולן הסורית. התקיפה נעשתה בתגובה לשיגורן מוקדם יותר של שתי רקטות גראד משטח סוריה לעבר ישראל. שתי הרקטות נחתו בכינרת. שרידיהן טרם נמצאו, ובצה"ל בודקים מדוע מערכות ההגנה האווירית לא הופעלו כדי ליירט את הרקטות. בצה"ל מעריכים כי הירי בוצע על ידי ארגון דאע"ש. דובר צה"ל מסר: "כוחותינו תקפו בסוריה באמצעות כלי טיס את משגר הרקטות ממנו נורו קודם לכן שתי רקטות לעבר שטח ישראל, ובאמצעות ארטילריה את המרחב ממנו בוצע הירי. בימים האחרונים מתנהלת לחימה פנימית עצימה בסוריה בקרבת הגבול. אנו נפעל נגד כל ניסיון פגיעה בריבונותה ובביטחון תושביה של מדינת ישראל".

(עודכן: 23:20)

    תגיות:חמאסרצועת עזהכיסופים

    כתבות שאולי פספסת

    הידברות שופס

    מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

    60לרכישה

    מוצרים נוספים

    מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

    המלך דוד - הרב אליהו עמר

    סטרוס נירוסטה זכוכית

    מעמד לבקבוק יין

    אלי לומד על החגים - שבועות

    ספר תורה אשכנזי לילדים

    לכל המוצרים

    *לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה