חדשות בארץ

משפחת מנגיסטו פנתה ב- 2016 בסרטון לחמאס: שחררו אותו - הוא לא חייל

קלטת הוידיאו הועברה לעזה באמצעות עמותת "רופאים לזכויות אדם". העמותה טוענת כי הקלטת הגיעה לגורמים הרלוונטיים ברצועה וגם לידיו של מנגיסטו

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)(צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

עמותת "רופאים לזכויות אדם" חושפת הערב, כי בסוף שנת 2016 היא העבירה לידי החמאס סרטון ממשפחתו של אברה מנגיסטו, המצוי בידי ארגון הטרור בעזה. בנוסף, הועברו גם מסמכים רפואיים המעידים על מצבו של אברה. את הסרטון והמסמכים העבירה לעזה משלחת רופאים של העמותה. לטענתה, נמסר לה כי הם הגיעו לגורמים הרלוונטיים ברצועה, ואף לאברה מנגיסטו עצמו. אם כי אין אישור לכך שהוא צפה בסרטון.

בסרטון הוידיאו פונים אמו ואחיו של מנגיסטו לזרוע הצבאית של חמאס ומבקשים לשחרר את יקירם. אמו אגרנש אומרת בסרטון: "איך ייתכן שליבם של אנשי החמאס לא נחמץ? אברה נכנס בטעות בגלל היותו חולה, מדוע החמאס לא משחרר אותו? כבר שנתיים שאני בוכה יום ולילה. אני רוצה לראות אותו, אם צריך אלך עד אליו... תשחררו לי אותו!"

אחיו של אברה, אילן, אומר בסרטון: "אני רואה כל יום את אמא שלי בוכה ואומרת 'איפה הבן שלי, אברה, שגידלתי במסירות נפש ובקשיים עצומים באתיופיה, וגם פה בארץ'. היא שואלת אותי כל יום: 'למה מחזיקים אותו? מה יש להם לעשות איתו? הוא לא חייל, הוא לא הלך לפגוע באיש... גם לי יש לב. אני גם אמא. למה לא משחררים אותו'? ואין לי מה לענות לה".

בספטמבר 2014 יצא מנגיסטו מבית הוריו באשקלון, הלך לאורך חוף הים דרומה, נכנס לתוך רצועת עזה ומאז הוא נחשב נעדר. עמותת "רופאים לזכויות אדם" מוסרת כי בשנתיים האחרונות היא פועלת מאחורי הקלעים מול גורמי הבריאות והרשויות ברצועה כדי לקבל מידע אודותיו ואודות הישאם א-סייד, בדואי תושב הנגב בעל אזרחות ישראלית, אשר נכנס לרצועה ב- 2015. כמו כן היא פועלת על מנת להסדיר ביקור רפואי אצל השניים. בינתיים מאמציה עלו בתוהו.

תגיות:חמאסאברה מנגיסטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה