חדשות בארץ

ניסוי במערכת ההגנה הרב-שכבתית מפני טילים הסתיים בהצלחה

במהלך הניסוי המוצלח נבדקה פעילותן של מערכות כיפת ברזל, שרביט קסמים, חץ 2 וחץ 3

כיפת ברזל בירי מבצעי, תמונת ארכיון (צילום: David Buimovitch/Flash90)כיפת ברזל בירי מבצעי, תמונת ארכיון (צילום: David Buimovitch/Flash90)
אא

משרד הביטחון הודיע כי בצהריים הסתיים בהצלחה ניסוי פיתוח מתוכנן מראש לבדיקת המערך הקרקעי של מערכות ההגנה הרב-שכבתית מפני טילים. הניסוי נערך במסגרת תוכנית העבודה השנתית של מנהלת חומה במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית המשויך למשרד הביטחון). במהלך הניסוי נבדקה פעילותן של מערכות כיפת ברזל, שרביט קסמים, חץ 2 וחץ 3.

בהודעת משרד הביטחון נאמר כי "מנהלת חומה תמשיך בפיתוח מערכות הנשק לצורך התמודדות מול האיומים המתפתחים בזירה לטובת הגנה מיטבית של מדינת ישראל".

הניסוי, שכאמור תוכנן מראש, בא לאחר ששלשום נכשלה מערכת "קלע דוד" (הידועה גם בשם "שרביט קסמים") במבחנה המבצעי הראשון. שני מיירטים שוגרו מהמערכת לעבר שני טילי קרקע-קרקע מדגם טוצ'קה SS-21 שנורו משטח סוריה לעבר ישראל והיה קיים חשש כי הם עלולים ליפול באזור הכינרת ולהסב נזק כבד. אחד המיירטים החטיא את המטרה לעברה שוגר, נפל בשטח סוריה ולא התפוצץ. טיל היירוט השני הושמד במכוון על ידי מפעילי המערכת בעודו באוויר, וזאת לאחר שהתברר כי הטיל הסורי שינה את מסלולו והוא עומד ליפול בשטח סוריה. שני הטילים הסוריים אכן נפלו בשטח הסורי, כקילומטר מזרחית לגבול עם ישראל.

תגיות:משרד הביטחוןניסוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה