דמויות ביהדות

הרב שטיינמן זצ"ל: "זוהי הקבלה הכי טובה"

מדוע פרץ ר' ניסים קרליץ בבכי, על איזו הנהגה אמר הרב שטיינמן "זו הקבלה הכי טובה", ? מקבץ מצמרר מהרב שטיינמן על חשיבותן של המידות הטובות

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

1. שואלים רבים ששאלו את הרב שטיינמן במה ראוי להתחזק, קיבלו את התשובה הבאה: "בעשיית חסד".

2. הרב שטיינמן הרבה לדבר בכאב על כך שיש כאלו שרוצים לבנות ולהרחיב ביתם, והשכנים לא נותנים, מפני שסבורים שזה מפריע להם וכדו'. אמר הרב בתקיפות: "רק לפני שישים שנה היו תחת שלטון היטלר ימ"ש, ולא יכלו אף להרים את הראש, ועכשיו מתאוננים שזה מפריע להם?!", והוסיף: "אנשים בשואה אכלו קליפות תפוחי אדמה, ולא היה להם כלום. ועתה יש להם דירה טובה, והכל מסודר, והשכן בונה מרפסת במרחק חמישים מטר ממנו, וכבר אכפת לו, ואינו מסוגל להסכים"...

3. מעשה מצמרר מדין תורה אצל רבי ניסים קרליץ: מעשה בשני שכנים שחיו בשלום עשרות שנים. באופן מצער, אחד השכנים נעשה מוגבל, ורצו בני משפחתו לבנות עבורו דרך להסיע את כיסא הגלגלים. אך השכן סירב לכך, וטיעונו היה כי "זה מכער את הבנין". בדין התורה שהתקיים ביניהם, פסק רבי ניסים קרליץ פסק שאכן זו טענה צודקת.

כאשר יצאו השניים, פרץ רבי ניסים פרץ בבכי, ואמר: "נכון שזו טענה צודקת, אבל הרי הוא ראה ששכנו מוגבל, ולמרות זאת לא נתן לו אפשרות להקל על חייו...".

כאשר שמע הרב שטיינמן על פסק הדין הזה, אמר כי לדעתו היה ראוי לומר לו כי מצד הדין הוא צודק, אך צריך שיידע מהי ההנהגה הנכונה. עוד הוסיף הרב שטיינמן ואמר כי כנראה שהרב קרליץ סביר כי במקרה הנוכחי, השכן הנוכחי אינו ישמע טיעונים אלו. לאחר מכן נאנח, ואמר: "איזו טענה היא 'הבנין יהיה מכוער' – וכי יש דין 'זה קלי ואנווהו' על בניין?"...

4. הרב שטיינמן אמר כי בשעה שבאים אליו אנשים שיש מחלוקת ביניהם, וכל אחד אומר את טענתו, הוא נוהג לומר להם: "נכון שיש לכם טענות שאתם הצודקים במאה אחוז, אבל דעו לכם: ההפסד שיהיה לכם מהמחלוקת - לא שווה למה שאתם תרוויחו בטענות שלכם"…. לאדם נוסף אמר הרב שטיינמן: "תיזהר שלא להתבלט. מי שמתבלט לא מצליח".

5. כאשר ניגשו אליו קבוצת בחורים, וביקשו תיקון על חטאים שלהם, השיב הרב: "מובא ברמ"ק כי ראוי לאדם לקבל על עצמו לקבל עלבונות באהבה. זה הדבר הכי טוב". כאשר ציין אחד הבחורים, כי הרי עלבונות זה דבר שאי אפשר להזמין, ויכולה לעבור תקופה שאף אחד לא יעליב אותם – השיב הרב שטיינמן: "אף על פי כן. עצם הדבר שאדם מקבל קבלה כזו על עצמו – זהו דבר גדול".

6. כאשר ניגש אחד לשאול את הרב שטיינמן במה להתחזק, קיבל את התשובה הבאה: "תקבל על עצמך לא לצער אף אחד, אפילו בני משפחתך".

7. ברגע של גילוי לב, אמר הרב שטיינמן: "אני לא אוהב להתווכח, למרות שבכך אני נשאר מנוצח". עוד הוסיף הרב ואמר כי "החזון איש אמר שמכיר רק 3 רבנים שהיו מודים על האמת, קשה למצוא בעל מידות. רב אחד היה גדול בתורה וכתב ספרים, אך לא זכה שספריו יתקבלו כי לא היו לו מידות טובות".

מתוך הספר 'צדיק כתמר יפרח'.

תגיות:מרן הרב שטיינמן זצ"להרב ניסים קרליץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה