שידוכים וחיפוש זוגיות

איך קשור עיכוב בזיווג לכיבוד הורים? הספר ששינה לי את ההסתכלות על השידוכים

כל הרווקות מכירות את תחושת חוסר האונים הזו שעוטפת אותך עם מיליון ואחת שאלות - שאין לך את מי לשאול. איך ספרה של הרבנית אסתר טולידנו 'שבילי השידוך לכלה' הצליח לשנות לי את הפרספקטיבה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל הרווקות מכירות את תחושת חוסר האונים הזו שעוטפת אותך עם מיליון ואחת שאלות - שאין לך את מי לשאול. "על מה אנחנו אמורים לדבר בפגישה הראשונה?", "מי בכלל יכול להתאים לי?", "כמה צריך להתפלל, וכמה לעשות השתדלות?", "איך מתמודדים עם אכזבות", ועוד ועוד.
אז מה באמת צריכים לדעת עוד הרבה לפני שמתחילים לצאת לשידוכים? ספרים רבים שנכתבו בנושא ניסו לגעת בשאלה הזו, ורק מעטים באמת הצליחו לעשות סדר בתוך הבלאגן שנוצר אצלי בראש עם השנים - חוץ מספורים. אחד מהם הוא ספרה של הרבנית אסתר רבקה טולידאנו - שמקבץ ומאגד את כל המאמרים בתחום לכדי אגודה אחת בספרה המרתק 'שבילי השידוך לכלה'. 

בספרה עוברת הרבנית בשערים הכרחיים שכל בחורה אמורה לעבור בהם לפני שהיא יוצאת לשידוך, ובכלל לפני שהיא מעלה על דל שפתיה את הרעיון של להתחיל לצאת לשידוכים. 
הספר מחולק לחמישה חלקים עיקריים, כשבכל חלק כזה מתרכזת הרבנית בנושא אחר. חלקו הראשון של הספר לדוגמה, מתרכז כל כולו בתקופת השידוכים, ובדברים הקריטיים שצריכים לדעת בתקופה זו כגון מהי בכלל מטרת הנישואין ובשביל מה להתחתן כשכשל זוג שני היום מגיע לרבנות כדי להתגרש. 

מה זה שידוך, למה נפגשים דווקא בשידוך, האם השידוך הוא משמיים, איך עלינו לנהוג בזיווג שני, מה צריכים לחפש, האם ניגודים יכולים להתחבר ואם כן - איך בדיוק, ועוד. 

כבר בפרקים הראשונים של הספר -  הרגשתי שאני צמאה לדעת עוד ועוד 

ביד אומן פורטת הרבנית טולידאנו את הנושאים כבדי המשמעות והמשקל, שכל אחד בפני עצמו הוא 'פצצת' אנרגיה שעושה את ההבדל שבין לדעת את הדברים ולחיות על פיהם, לבין לא לדעת אותם כלל. מה מותר להגיד על ה'תכשיט' ומה אסור, איפה עובר הגבול של לשון הרע כשזה נוגע לשידוכים, מה הכי חשוב להגיד לשדכן ומה אסור מן התורה להעלים מעיניו, אלו הלכות ייחוד צריך לדעת לפני שיוצאים לשידוך, מה קורה כשתחושות לא נעימות תוקפות אותנו, איך להתנהג בזיווג שני כשיש ילדים בתמונה, איך קשור העיכוב בזיווג לכיבוד הורים, ועוד. 

כבר בפרקים הראשונים של הספר ולמרות שקודם לכן גמאתי ספרים שלמים בנושא זה - הרגשתי שאני צמאה לדעת עוד ועוד, ומצאתי את עצמי בין רגע בתוך עולם מושגים שגם אם הוא לא היה חדש לי, הוא חידש לי לא מעט דברים שלא ידעתי. לכל אורך הקריאה לא יכולתי שלא לחשוב על דבר אחד ויחיד: איך זה שבמשך 16 שנות התשובה שלי, שמתוכן לפחות 14 שנות שידוכים, לא נתקלתי בספר הזה?
איך זה יכול להיות שאף אחד לא אמר לי שיש ספר כזה שמאגד בתוכו את כל השאלות שניסיתי לשאול במשך שנים, והתביישתי שמא יסתכלו עליי במבט מוזר. 

אין ספק שספרים, טובים ככל שיהיו, הם לא תמיד תחליף לשיחה טובה עם רב או חברה טובה, אבל במקרה שלי - שכל עולמי סובב סביב ספרים, ונושם את המילים שלהם - מדובר ב'טיפול' התחלתי לא רע בכלל. 

ההבדל בין מי שהייתי לפני קריאת הספר לבין מי שאני עכשיו - הוא הבדל שמיים וארץ, משום שעכשיו יש לי כלים. יכול להיות שלא בכולם אדע להשתמש ב'טיימינג' הנכון, יכול להיות שלא את כולם אזכור לשלוף ברגע הנכון - אבל היי, זה שם. מאוחסן במחסן הידיעות החשובות, וזה כבר עושה את ההבדל. 

ולכן המלצתי לכן חברותיי למסע, היא לרכוש את הספר הזה ולדעת שהפעם באמת עשיתן צעד אחד יותר לקראת הזיווג שלכן. צעד קטן אמנם, אבל כל מסע גדול מתחיל בצעד אחד קטן, לא ככה?

לרכישת הספר באתר 'הידברות שופס', לחצו כאן

תגיות:הרבנית אסתר טולידאנוספריםשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה